Home » D:News » O mașină Tesla a izbucnit în flăcări după trei săptămâni în cimitirul de mașini

O mașină Tesla a izbucnit în flăcări după trei săptămâni în cimitirul de mașini

O mașină Tesla a izbucnit în flăcări după trei săptămâni în cimitirul de mașini
Foto: @Sacramento Metropolitan Fire District/Facebook
Publicat: 27.06.2022

O mașină Tesla a izbucnit în flăcări într-un cimitir de mașini din Rancho Cordova, California, din SUA. Autoturismul fusese afectat sever în urma unei coliziuni petrecute cu trei săptămâni înainte.

La sosirea pompierilor, mașina electrică era înghițită de flăcări. De fiecare dată când focul era stins momentan, compartimentul bateriei mașinii se aprindea din nou, au scris pompierii de la Sacramento Metropolitan Fire District într-o postare pe Instagram.

Pompierii și lucrătorii din cimitirul auto au încercat să întoarcă mașina pe o parte pentru a direcționa apa direct către acumulator. Dar „Tesla a izbucnit în flăcări din nou de fiecare dată din cauza căldurii reziduale”, au scris pompierii.

O Tesla a izbucnit în flăcări și a fost nevoie de zeci de mii de litri de apă pentru a o stinge

Așa că au încercat altceva: au folosit un tractor pentru a săpa o groapă în pământ, au reușit să introducă mașina înăuntru, apoi au umplut groapa cu apă. Acest lucru le-a permis pompierilor să scufunde acumulatorul și, în cele din urmă, să stingă focul, care a ars la mai mult de 3.000 de grade, a declarat căpitanul Parker Wilbourn, purtător de cuvânt al departamentului de pompieri, pentru The Washington Post.

În total, a fost nevoie de mai mult de o oră și 17.000 de litri de apă pentru ca cei zece pompieri să stingă incendiul, a spus Wilbourn; aproximativ aceeași cantitate de apă este folosită pentru a stinge un incendiu petrecut într-o clădire.

Tesla nu a răspuns imediat unei solicitări de comentarii.

Incendiile de mașini electrice, o noutate pentru pompieri

Departamentul de pompieri nu a determinat încă motivul pentru care vehiculul electric „a luat foc spontan”, a declarat Wilbourn. El a spus că este prima dată când departamentul său, care deservește Sacramento, a stins un incendiu Tesla.

Dar departamentul se pregătește să întâmpine tot mai multe, a remarcat Wilbourn, mai ales că un număr tot mai mare de proprietari de vehicule electrice instalează echipamente de încărcare a bateriilor în propriile garaje.

„Acesta este un lucru cu totul nou pentru pompieri. Încă încercăm să înțelegem incendiile [de vehicule electrice]”, a spus Wilbourn.

O altă Tesla a izbucnit în flăcări în 2020 și încă una în 2021

Cazul din Sacramento este similar cu alte incendii de vehicule electrice din ultimii ani și prezintă riscurile potențiale cu care se confruntă șoferii, producătorii de automobile și departamentele de pompieri.

În decembrie 2020, o casă din San Ramon, California, a fost incendiată după ce două mașini Tesla au luat foc în timp ce erau parcate într-un garaj. Una dintre mașini fusese lăsată la încărcat peste noapte atunci când a luat foc, iar focul s-a extins la o a doua Tesla. Apoi a luat foc garajul și a fost nevoie de cel puțin șase autospeciale pentru stingerea incendiilor.

În Woodlands, Texas, doi pasageri au murit în aprilie 2021, după ce o Tesla fără șofer a virat de pe șosea, a lovit un copac și a izbucnit în flăcări. Bateria s-a aprins și a ars timp de patru ore, necesitând peste 113.000 de litri de apă pentru a stinge incendiul.

Un alt model Tesla a izbucnit în flăcări în Frisco, Texas, arătând „ca un aruncător de flăcări”, după ce proprietarul său a ieșit de pe șosea după ce a auzit sunete ciudate care veneau de la mașină.

Ce fac producătorii pentru a reduce aceste pericole?

Astfel de incidente i-au determinat pe unii producători de automobile să recheme mii de vehicule electrice din cauza incendiilor. În decembrie, General Motors a rechemat 141.000 de mașini electrice Chevrolet Bolt, după ce bateriile lor au început să ardă spontan. Audi și Hyundai, de asemenea, au rechemat vehicule electrice din cauza riscurilor de incendiu.

Stingerea unei baterii Tesla poate dura până la 24 de ore și poate necesita între 11.000 și 30.000 de litri de apă „aplicată direct bateriei”. Cu toate acestea, Wilbourn a spus că cantitatea de apă necesară pentru a stinge incendiile bateriilor ar putea fi mai aproape de 76.000 sau chiar 113.000 de litri.

Bateriile litiu-ion din vehiculele electrice pot fi dificil de stins, deoarece continuă să ardă până când toată energia stocată este eliberată, a spus Wilbourn: „Practic luptăm cu eliberarea de energie”.

Departamentul de pompieri din Sacramento a spus că umplerea gropii cu apă pentru a rezolva incendiul din cimitirul de mașini a redus cantitatea de apă care ar fi fost necesară altfel. După ce focul a fost stins, mașina fusese aproape în întregime redusă la o grămadă de metal topit și ars.

Vă recomandăm să citiți și:

Un tanc robotic de luptă aruncă mașini în aer, într-un nou videoclip de la Milrem Robotics

China lansează nava Fujian, unul dintre cele mai potente portavioane din lume

Tesla a anunţat o reducere a numărului de angajaţi cu 3,5%

Jumbo, emblematicul restaurant plutitor din Hong Kong, s-a scufundat

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase