Home » D:News » Cât lapte ar trebui să bem pentru a reduce riscul de cancer de colon?

Cât lapte ar trebui să bem pentru a reduce riscul de cancer de colon?

Cât lapte ar trebui să bem pentru a reduce riscul de cancer de colon?
Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 27.01.2025

Un pahar de lapte în fiecare zi poate reduce riscul de cancer intestinal cu aproape o cincime, conform unui studiu efectuat cu privire la alimentație și această boală.

Fiecare cantitate zilnică de 300 mg de calciu, aproximativ cantitatea care se găsește într-o jumătate de litru de lapte, a fost asociată cu un risc cu 17% mai mic de cancer intestinal, au subliniat cercetătorii. Sursele alternative de calciu, cum ar fi laptele de soia îmbogățit, au un efect protector similar.

„Acest studiu cuprinzător oferă dovezi solide că produsele lactate pot ajuta la prevenirea cancerului colorectal, în mare parte datorită calciului pe care îl conțin. Calciul are un efect similar atât în sursele lactate, cât și în cele non-lactee, sugerând că acesta a fost principalul factor responsabil pentru reducerea riscului”, a declarat Dr. Keren Papier, autor al studiului și epidemiolog nutrițional la Universitatea din Oxford.

Cancerul de colon este al treilea cel mai frecvent tip de cancer din lume, cauzând aproape 2 milioane de cazuri și un milion de decese anual. Se estimează că noile diagnostice vor ajunge la 3,2 milioane până în 2040, iar decesele vor crește la 1,6 milioane.

Dieta și stilul de viață, esențiale în prevenirea bolii

Din motive încă neclare, cancerul de colon crește brusc în rândul tinerilor din întreaga lume. Între începutul anilor 1990 și 2018, numărul adulților din Marea Britanie cu vârste între 25 și 49 de ani diagnosticați cu cancer de colon a crescut cu 22%, potrivit The Guardian.

Deși tendințele sunt îngrijorătoare, mai mult de jumătate dintre cazurile de cancer de colon pot fi prevenite prin schimbări în dietă și stil de viață. Menținerea unei greutăți sănătoase, consumul crescut de fibre, reducerea consumului de alcool, activitatea fizică și evitarea fumatului contribuie la reducerea riscului. Dieta este deosebit de importantă, cu unul din cinci cazuri legat de consumul excesiv de carne roșie sau procesată.

Studii anterioare au sugerat că produsele lactate pot ajuta la prevenirea cancerului de colon, dar dovezile nu erau clare.

Studiul a descoperit dovezi convingătoare că calciul poate proteja împotriva cancerului de colon și a confirmat că alcoolul și carnea roșie sau procesată cresc riscul. Fiecare 20 g de alcool pe zi, aproximativ cantitatea găsită într-un pahar mare de vin, a fost asociată cu un risc mai mare cu 15% de cancer de colon, în timp ce fiecare 30 g de carne roșie și procesată pe zi a fost legată de o creștere cu 8% a riscului de boală.

Vă mai recomandăm să citiți și:

Un expert explică de ce un pahar de lapte pe zi ar putea reduce riscul de cancer

Un nou tratament pentru cel mai agresiv tip de cancer cerebral poate ajuta pacienții să trăiască mai mult

Medicul-șef al SUA vrea avertismente privind riscul de cancer pe etichetele băuturilor alcoolice

Consumul zilnic de ceai sau cafea ar putea reduce riscul de cancer

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Alimentul care poate proteja ficatul. Cu toții îl avem în bucătărie!
Alimentul care poate proteja ficatul. Cu toții îl avem în bucătărie!