Home » D:News » Plante fosile descoperite in reziduuri radioactive

Plante fosile descoperite in reziduuri radioactive

Autor: Adrian Nicolae 04.17.2008
Plante fosile descoperite in reziduuri radioactive
Incredibila situatie se refera la descoperirea profesorului Jack D. Griffith de la Universitatea din North Carolina. Urmele de celuloza si AND prezervat datand de acum 253 milioane ani au fost prelevate din cristale de sare aparute intr-un depozit de reziduuri radioacticve din New Mexico.

Celuloza este compusul organic principal din celulele plantelor si algelor. Ramasitele respective au fost descoperite la adancimea de 610 metri in gropile special construite de guvernul federal pentru depozitarea deseurilor nucleare. Misterul acestor depozite a fost descifrat de echipa de studenti a Universitatii din North Carolina, conform acestora apa folosita la racirea reactoarelor nucleare  a transportat urmele de plante fosile din straturile adanci ale solului spre centrala nucleara.

Profesorul Karl Niklas de la Universitatea Cornell este de parere ca plantele respective nu au fost fosilizate complet din cauze inca necunoscute, iar celuloza, datorita structurii sale chimice foarte simple s-a conservat aproape intacta timp de milioane de ani. Plantele, algele si bacteriile genereaza sute de gigatone de celuloza in fiecare an.
Tot el a demonstrat ca datorita aceleiasi structuri simple, celuloza nu a fost afectata major de catre reziduurile radioactive.
Sperantele intregii echipe de cercetatori se indreapta in acest moment spre eventualitatea descoperii unor secvente de AND active.