Home » D:News » Urme ale unui dinozaur gigant pe teritoriul Canadei

Urme ale unui dinozaur gigant pe teritoriul Canadei

Publicat: 14.10.2008
Paleontologii din nordul Columbiei Britanice – coasta vestica a Canadei – isi concentreaza atentia pe descoperirea dovezilor care sa ateste faptul ca cel mai mare dinozaur care a trait vreodata pe Pamant a dominat candva si acest teritoriu.

In august 2008, un grup de mineri a descoperit urme antice de sauropod la o mina de langa Sparwood, din Columbia Britanica. Sauropozii sunt un grup de reptile gigantice, ierbivore, care au stapanit Pamantul cu aproximativ 150 de milioane de ani in urma, in ultima etapa a Jurasicului. Pana in vara lui 2008, au existat foarte putin dovezi ale dinozaurilor gigantici in regiunea Columbiei Britanice, iar paleontologul Rich McCrea spune ca tocmai asta face ca descoperirea urmei unui sauropod sa fie atat de valoroasa.

“Reprezinta unul din grupurile de dinozauri despre care pana de curand nu au existat date. Pentru noi a fost mereu un mister de ce nu s-au gasit sauropozi in Canada”, a mai spus McCrea. “Facem studii paleontologice de mai bine de 100 de ani in aceste locuri si n-am gasit nicio urma de os, de piele, sau de dinte, iar acum avem in sfarsit o pista.” McCrea a facut un mulaj al urmelor lungi de cativa metri ale dinozaurului, imprimate pe o lespede verticala de piatra din Muntii Stancosi. Impreuna cu o echipa de experti, studiaza urma sperand sa afle mai multe despre migratia creaturii antice. “Acum avem urme care indica faptul ca dinozaurii au trait in aceasta parte a lumii. Din pacate, nu avem oase sau schelete ale animalelor”, a adaugat McCrea. Dupa ce mulajul va fi studiat amanuntit, va fi expus la Galeria Dinozaurilor din Tumbler Ridgfe. Publicul va putea admira exponatul imediat ce muzeul se va redeschide in noua sa locatie, in 2009.

Sursa: CBC