Home » D:News » Rosiile vinete lupta impotriva cancerului

Rosiile vinete lupta impotriva cancerului

Publicat: 28.10.2008
Oamenii de stiinta au inceput sa cultive tomate vinete modificate genetic, in incercarea de a promova mancarea sanatoasa.

Rosiile rezultate contin doua gene luate de la floarea numita “gura-leului” (Antirrhinum majus), care stimuleaza pigmentarea violeta a tomatelor prin manifestarea unei substante continuta si de mure si afine, denumita antocianina. Studii anterioare au demonstrat ca antocianinele protejeaza organismul impotriva anumitor tipuri de cancer, a afectiunilor cardiovasculare si a unor boli degenerative. De asemenea, previn inflamatiile, obezitatea si diabetul. Cercetatoarea Cathie Martin de la John Innes Center, un institut de biotehnologie din Marea Britanie, spune ca rostul tomatelor vinete este promovarea in forta a dietelor sanatoase. Dupa crearea in laborator a legumelor modificate, echipa de cercetatori a testat produsul pe soareci susceptibili de cancer. Cei hraniti cu tomatele bogate in antocianina au prezentat o extindere vizibila a sperantei de viata. S-au mai facut incercari de stimulare a hranirii sanatoase prin produse ca “orezul auriu” si bananele modificate genetic imbogatite cu vitamina A, insa niciul dintre acestea nu este disponibil spre comercializare larga pentru consum uman.