Home » D:News » A fost descoperita ciuma secolului XXI

A fost descoperita ciuma secolului XXI

Publicat: 25.11.2008
Cercetatorii au anuntat descoperirea unei noi maladii, asemanatoare in multe privinte cu ciuma bubonica, boala care poate fi transmisa de la soareci la oameni prin intermediul purecilor.

Bacteria care poate cauza boli grave de inima la oameni este transmisa prin intermediul purecilor care traiesc pe soareci si migreaza ulterior, facand ca o eventuala raspandire catre oameni sa se transforme intr-o problema globala.
Studiul, publicat in revista Journal of Medical Microbiology sugereaza ca soarecii bruni, cea mai mare si cea mai comuna specie din Europa, pot fi purtatorii bacteriei Bartonella. De la inceputul anilor ‘90, au fost descoperite mai mult de 20 de specii ale acestei bacterii, considerata deosebit de periculoasa in cazul oamenilor, deoarece poate cauza afectiuni grave ale inimii, infectarea splinei si a sistemului nervos.

“O noua specie, numita Bartonella rochalimae a fost descoperita recent in cazul unui pacient care avea splina marita dupa ce s-a intos dintr-o calatorie din Africa de Sud”, declara  profesorul Chao-Chin Chang din cadrul Universitatii National Chung, Taiwan.
Cercetatorii incearca sa afle in ce masura rozatorii care poarta bacteria traiesc in apropierea oamenilor, pentru a preveni raspandirea unei noi ciume.
Moartea neagra, aparuta in secolul XIV, a fost una dintre cele mai grave pandemii din istoria mondiala, despre care se crede ca a fost cauzata de bacteria Yersinia pestis sau altfel spus, ciuma bubonica. Se estimeaza ca boala a ucis aproximativ 75 de milioane de oameni in toata lumea.