Home » D:News » Va salva energia neagra Universul?

Va salva energia neagra Universul?

Safta Alexandru 01.22.2009
Va salva energia neagra Universul?
Energia neagra este una dintre marile necunoscute ale astronomiei. Oameni de stiinta sunt de parere ca aceasta este de vina pentru exansiunea continua a Universului, insa exista si tabere care cred ca energia neagra poate face mai mult decat atat: nu numai ca ar putea salva Universul, dar ar putea salva un infinit de universuri.

Cercetatorii din cadrul universitatilor Princeton si Cambridge sunt de parere ca o mare parte din Univers este deja distrusa, iar acest fenomen se produce periodic. In fiecare ciclu de distrugere, doar o mica parte de spatiu supravietuieste, care creste ulterior pentru a deveni un nou univers. Iar cresterea lui se datoreaza chiar materiei negre. Modelul este bazat pe Teoria M, cea mai recenta versiune a teoriei corzilor. Desi dezbaterile asupra a ceea ce ar trebui sa contina sunt in continuare pe ordinea de zi a oamenilor de stiinta, Teoria M este in principiu o teorie supersimetrica, care este consistenta intr-un spatiu cu 11 dimensiuni. Altfel spus, Universul este reprezentat ca fiind doar o regiune pe o membrana multidimensionala, care contine mai multe astfel de regiuni, deci mai multe universuri.  Cand acestea intra in coliziune, rezulta gaurile negre gigantice, din care se mai salveaza mici spatii. Fara energia neagra care sa contribuie la expansinea acestora, doar cateva astfel de ciocniri ar anihila totul.

Sursa: Daily Galaxy