Home » D:News » Paianjenii zombie se intorc din morti

Paianjenii zombie se intorc din morti

Marc Ulieriu 04.28.2009
Paianjenii zombie se intorc din morti
Atunci cand Julien Petillon, cercetator francez la Universitatea din Rennes, a incercat sa studieze reactiile si rezistenta paianjenilor din specia Arctosa Fulvolineata intr-un mediu inundat, a facut ceea ce pare logic pentru un asemenea experiment – i-a scufundat intr-un bazin si a asteptat ca acestia sa moara. Surpriza pe care a avut-o insa la finele testelor a fost una de proportii.

Paianjenii sunt recunoscuti pentru capacitatea lor de a supravietui sub apa, asa ca nu a existat niciun motiv de mirare ca acestia au sucombat dupa aproape 24 de ore. Surpriza a aparut insa in momentul in care acestia, odata scosi din bazin, au revenit pur si simplu la viata. „Am scos exemplarele de Arctosa Fulvolineata si le-am lasat intr-un vas ca sa se usuce si ca sa le putem studia ulterior. Initial am observat o mica miscare a membrelor, apoi toti paianjenii au inceput sa dea semne de viata si, intr-un final, sa se miste ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat”, afirma Julien Petillon.

Testele care au urmat au aratat insa ca moartea paianjenilor fusese una falsa, acestia putand sa-si autoinduca o stare de coma care ii ajuta sa supravietuiasca sub apa pana la 40 de ore. Aceasta trasatura pare sa apartina numai exemplarelor de Arctosa Fulvolineata, atata vreme cat o alta specie inrudita cu aceasta, Pardosa purbeckensis, nu a dat niciun semn ca ar putea reveni la viata in aceleasi conditii.

„Numeroase specii de paianjeni supravietuiesc in mediul acvatic. A. Fulvolineata este insa singura specie care a dezvoltat o asemenea capacitate de a intra in coma pentru o perioada atat de lunga  de timp, si asta numai pentru a evita inecarea”, concluzioneaza cercetatorul francez.

Sursa&Foto: MSNBC