Home » D:News » Am distrus 869 specii de vietati in ultimele secole

Am distrus 869 specii de vietati in ultimele secole

Autor: Nicu Parlog 07.02.2009
Am distrus 869 specii de vietati in ultimele secole
Omul se face vinovat de extinctia si distrugerea a peste 800 de specii de animale si plante disparute total in decursul ultimelor 5 secole. Situatia este inca mai grava in prezent, cand sunt amenintate cu disparitia un numar uluitor de 17.000 de specii, anunta intr-un comunicat, Union for Conservation of Nature.

O analiza detaliata a acestor date si cifre indica faptul ca toate comunitatile internationale vor rata scopul propus in anul 2002, care viza ca in anul 2010 sa se reuseasca o stopare a accelerarii ratei de disparitie a plantelor si animalelor.
Noile analize arata ca din anul 1500 pana in prezent, au disparut un numar de 869 specii, in timp ce 290 de alte specii sunt la limita extincitei, supravietuirea lor fiind putin probabila in viitorul apropiat.
“Nu vrem sa ajungem sa avem de ales intre Natura si Economie, dorim doar sa readucem Natura la nivelul in care mai putem salva ceva. Slujbele oamenilor sunt importante, dar am
ajuns la nivelul in care nu mai trebuie sa punem slujbele in detrimentul Naturii. Pana acum am abuzat Natura in scopul dezvoltarii economice si uitati-va unde am ajuns astazi.
Criza Naturii este mult mai grava decat orice criza financiara sau economica, dar majoritatea oamenilor nu constientizeaza acest lucru. Daca o industrie da faliment, oameni o pot reface in timp. Daca in schimb, diasapre o specie de animal sau se distruge un ecosistem, acestea dispar definitiv, si nicun efort uman nu le poate reface. Cea mai mare problema din prezent nu este aceea de a gasi o slujba, ci de a gasi mancare. Iar mancarea vine din biodiversitatea formelor de viata, din Natura, pesti si plante”,
declara Jean Cristoph Vie, activist in cadrul IUCN. In prezent sunt amenintate cu disparitia 16.928 specii de animale, adica unul din trei amfibieni, una din opt pasari si unul din patru mamifere.

Sursa : Reuters