Home » D:News » Numarul persoanelor al caror genom a fost descifrat a ajuns la cinci.

Numarul persoanelor al caror genom a fost descifrat a ajuns la cinci.

Autor: Mihaela Stanescu 07.10.2009
Numarul persoanelor al caror genom a fost descifrat a ajuns la cinci.
Un african, doi nord-europeni, un chinez si acum un coreean. In urma realizarii versiunii integrale a ADN-ului unui individ din Coreea de Sud (publicata saptamana aceasta de revista Nature, numarul persoanelor al carui genom a fost complet descifrat a ajuns la cinci.

De la Craig Venter si James Watson, analizati in “integralitatea” lor in 2002 si respectiv 2008, oamenii de stiinta continua sa acumuleze informatii cu privire la diferentele genetice intre etnii, care se reflecta in predispozitia catre anumite boli si in reactia la medicamente; o afirma intr-o scrisoare publicata de revista britanica Nature, grupul de geneticieni de la Universitatea din Seul care a descifrat acest al cincilea cod apartinand unui conational anonim (identificat cu sigla AK1). In mod deosebit, cercetatorii s-au concentrat asupra asa-numitelor “polimorfisme formate de o singura nucleotida” (single nucleotide polimorphysm – Snp), care se repeta la intervale precise de-a lungul genomului. Dintre cele 9 milioane de Snp-uri identificate in aceste cinci genoame secventiate pana in clipa de fata, circa 8% este comun tuturor, 21% dintre cele ale lui AK1 fiind insa unice si prezente in gene corelate capacitatilor senzoriale, anumitor functii ale sistemului imunitar si predispozitiei catre unele boli. Inca nu este clar ce comporta exact aceste diferente, dar potrivit oamenilor de stiinta, foarte multe informatii vor putea fi obtinute studiind si comparand genoame provenite de la grupuri etnice diferite.

Sursa: Galileo