Prima pagină D:News

Extremofilele din Groenlanda, ideale pentru viata extraterestra

10.07.2009 | ● Vizualizări: 101
Extremofilele din Groenlanda, ideale pentru viata extraterestra      no tags + zoom
Galerie foto (1)

O echipa de cercetatori a reusit sa readuca la viata o bacterie ce a fost inghetata timp de mii de ani, la o distanta de 3 kilometri sub gheata. Bacteria, o specie noua pentru stiinta, este indeajuns de minuscula pentru a trece de filtrele standard de sterilizare si poate reprezenta dovada finala a posibilitatii existentei vietii extraterestre.

Noua ultramicrobacterie Herminiimonas Glaciei a fost recuperatadin adancurile ghetarilor din Groenlanda, iar procesul de readucerela viata a durat aproape un an. Cercetatorii din cadrulUniversitatii Penn State au abordat un proces treptat deresuscitare, reusind sa creeze colonii de organisme de 20.000 deori mai mici decat o celula umana medie.

Herminiimonas Glaciei este a patra specie de ultramicrobacteriedescoperita vreodata. Mediul natural al acestora este apa, iarcercetatorii au descoperit ca organismele minuscule nu intampinadificultati in a trece de filtrele de sterilizare utilizate deobicei pentru purificarea apei, fara a reprezenta, insa, oamenintare pentru organismul uman.

Ultramicrobacteriile ofera cercetatorilor o perspectiva maidetaliata asupra modului in care viata a evoluat pe Pamant, insa inacelasi timp, completeaza imaginea unei vieti extraterestre. Oexoplaneta care ar indeplini conditiile minime de sustinere avietii ar putea fi ideala pentru aceste microorganisme rezistentecare nu necesita prea multa hrana si au capacitatea de a se adaptala situatii limita, in care o bacterie de marime normala ar dagres.

Sursa: Daily Galaxy