Prima pagină D:News

Extremofilele din Groenlanda, ideale pentru viata extraterestra

Redactia Descopera.ro | 10.07.2009 | ● Vizualizări: 66
Extremofilele din Groenlanda, ideale pentru viata extraterestra      no tags + zoom
Galerie foto (1)

O echipa de cercetatori a reusit sa readuca la viata o bacterie ce a fost inghetata timp de mii de ani, la o distanta de 3 kilometri sub gheata. Bacteria, o specie noua pentru stiinta, este indeajuns de minuscula pentru a trece de filtrele standard de sterilizare si poate reprezenta dovada finala a posibilitatii existentei vietii extraterestre.

Noua ultramicrobacterie Herminiimonas Glaciei a fost recuperata din adancurile ghetarilor din Groenlanda, iar procesul de readucere la viata a durat aproape un an. Cercetatorii din cadrul Universitatii Penn State au abordat un proces treptat de resuscitare, reusind sa creeze colonii de organisme de 20.000 de ori mai mici decat o celula umana medie.

Herminiimonas Glaciei este a patra specie de ultramicrobacterie descoperita vreodata. Mediul natural al acestora este apa, iar cercetatorii au descoperit ca organismele minuscule nu intampina dificultati in a trece de filtrele de sterilizare utilizate de obicei pentru purificarea apei, fara a reprezenta, insa, o amenintare pentru organismul uman.

Ultramicrobacteriile ofera cercetatorilor o perspectiva mai detaliata asupra modului in care viata a evoluat pe Pamant, insa in acelasi timp, completeaza imaginea unei vieti extraterestre. O exoplaneta care ar indeplini conditiile minime de sustinere a vietii ar putea fi ideala pentru aceste microorganisme rezistente care nu necesita prea multa hrana si au capacitatea de a se adapta la situatii limita, in care o bacterie de marime normala ar da gres.

Sursa: Daily Galaxy