Prima pagină D:News

Lama, aliat de baza in lupta contra terorismului

Redactia Descopera.ro | 01.25.2010 | ● Vizualizări: 32
Lama, aliat de baza in lupta contra terorismului     lama, antiterorism, anticorpi, proteine, botulinice, lupta, genetica, cercetare + zoom

Cercetatorii din cadrul Sunthwest Foundation for Biomedical Research (SFBR) au descoperit in premiera o modalitate neobisnuita de a detecta prezenta simultana a peste 7 tipuri de neurotoxine botulinice care sunt considerate arme biologice si substante de risc maxim pentru atentate teroriste.

Periculoasele neurotoxine botulinice de tip BoNT sunt detectate doar de anticorpii produsi de organismul lamelor. Spre deosebire de anticorpii obisnuiti, originalii anticorpi ai lamelor, denumiti sdAb in limbaj de specialitate, sunt molecule flexibile. Intr-un nou experiment, o lama a fost imunizata cu o versiune nepericuloasa a celor 7 tipuri de neurotoxine BoNT, cercetatorii urmand sa-i recolteze animalului erbivor din America de Sud, mostre de sange care contin mult ravnitii anticorpi.

Cu ajutorul tehnicilor de bioinginerie, s-a reusit clonarea genelor anticorpilor, dupa care noilor proteine clonate le-a fost testata capacitatea de a detecta neurotoxine in diverse cantitati de bauturi si alimente printre care si lapte destinat consumului curent. Conform rezultatelor, noii anticorpi sunt la inaltimea asteptarilor oamenilor de stiinta.