Prima pagină D:News

Au fost obtinuti embrioni umani cu ADN de la trei persoane

Redactia Descopera.ro | 04.15.2010 | ● Vizualizări: 271
Au fost obtinuti embrioni umani cu ADN de la trei persoane     embrion, gene, ADN, boala + zoom
Galerie foto (1)

Obiectivul acestui demers al cercetatorilor britanici este evitarea transmiterii bolilor mostenite pe cale materna.

Cercetatorii britanici de la Universitatea Newcastle au reusit sa obtina embrioni umani cu ADN de la trei persoane, doua mame si un tata. Obiectivul studiului a fost evitarea transmiterii bolilor mostenite de la mama, prin intermediul ADN-ului mitocondrial, materialul genetic continut in micile "centrale" energetice ale celulelor (mitocondrii) si diferit de ADN-ul din nucleu. In consecinta, cercetatorii britanici coordonati de Douglass Turnbull au utilizat ovocite de la doua femei.

Mai intai a fost prelevat nucleul unei femei fara boli mitocondriale, in acest mod obtinandu-se un ovocit care contine exclusiv ADN mitocondrial sanatos. Din ovocitul celeilalte femei, purtatoare a unei boli mitocondriale, a fost prelevat nucleul, dupa cum a fost prelevat si nucleul barbatului. Apoi, ADN-urile celor doi au fost transferate in ovocitul cu ADN mitocondrial sanatos si in acest ambient fara riscuri a fost initiat procesul fecundarii, cu fuziunea patrimoniilor genetice ale celor doi parinti.

Sursa: La Stampa