Prima pagină D:News

Ai nasul mare? Esti mai putin expus racelilor

Redactia Descopera.ro | 05.18.2010 | ● Vizualizări: 162
Ai nasul mare? Esti mai putin expus racelilor     medicina, sanatate, nas, buza, microb, boala, alergie, infectie + zoom

Mai expusi glumelor si ironiilor, dar mai putin expusi bolilor - e o consolare pentru cei siliti sa suporte glume pe seama nasului lor mare. Oamenii de stiinta au demonstrat ca un nas mare, dar si buzele mari, reprezinta o bariera protectoare mai buna impotriva germenilor.

Cu ajutorul unor modele de nasuri si de buze, de dimensiuni diferite, la care au atasat un tub prin care intra aer ce continea diferite tipuri de particule, cercetatorii de la Universitatea din Iowa, SUA, au obtinut rezultate interesante: ei au constatat ca, dintre doua modele de nasuri de marimi diferite (unul fiind de 2,3 ori mai mare decat celalalt), cel mare a filtrat mai eficient aerul, "lasand sa intre" cu 6,5% mai putine particule, comparativ cu nasul mai mic.

In mod similar, buzele mai mari au redus numarul de particule "inhalate" cu 3,2%.

Cercetatorii au tras concluzia ca asemenea "trasaturi" mari reprezinta o reala protectie pentru organism, micsorand numarul de particule ajunse in caile respiratorii, inclusiv microorganisme patogene vehiculate prin aer si, posibil, si particule de polen, generatoare de alergii.

Sursa: Telegraph Science

DESCOPERA LUMEA IN CARE TRAIESTI!