Prima pagină D:News

Primul tratament cu celule stem in Statele Unite

Redactia Descopera.ro | 10.12.2010 | ● Vizualizări: 131
Primul tratament cu celule stem in Statele Unite     celule stem, tratament, embrion + zoom
Galerie foto (1)

“Pacientul Zero”, cel care in acest moment se odihneste intr-o camera a spitalului Shepherd Center din Atlanta, stie ca ochii intregii lumi sunt atintiti asupra lui: este primul om supus unui tratament cu celule stem embrionale, la doua saptamani dupa ce a suferit un accident la coloana vertebrala.

Anuntul facut de Geron, prima companie ce a obtinut de la autoritatile sanitare americane (FDA) autorizatia de a trata pacienti prin controversata metoda a celulelor susa, a fost intampinat cu entuziasm si scepticism in egala masura: utilizarea celulelor stem embrionale presupune evident distrugerea embrionilor, adica a unor potentiale vieti umane.

In opinia lui Thomas Orkama, fondatorul companiei Geron, inceperea terapiei cu GRNOPC1, numele tehnic al produsului, constituie "o adevarata piatra de hotar". Pacientul Zero a fost supus unui bombardament cu milioane de celule, injectate la locul leziunii si programate sa se transforme in "oligodendrocite", responsabile cu transmisia semnalelor intre neuroni. Obiectivul acestora este formarea unei noi mieline, invelisul ce izoleaza nervii, permitand neuronilor sa transmita informatii.

Anterior, experimentele realizate pe soareci au demonstrat ca daca sunt injectate mai devreme de sapte zile de la accident, aceste celule "imbunatatesc semnificativ" capacitatile locomotorii ale cobailor.

Sursa: La Repubblica