Prima pagină D:News

10% din speciile de pe Terra, în pericol din cauza cocainei

Redactia Descopera.ro | 02.08.2011 | ● Vizualizări: 118
10% din speciile de pe Terra, în pericol din cauza cocainei     cocaina, columbia, selva, padurea tropicala, coca, droguri + zoom

Cercetătorii de la Universitatea Stony Brook din New York au descoperit că pădurile tropicale din Columbia sunt în pericol din cauza cultivării excesive a plantei de coca, din care se produce cocaina.

Dr. Liliana Dávalos, profesor asistent al Departamentului de Ecologie şi Evoluţie de la Universitatea Stony Brook, alături de colegii săi, au observat că rata defrişării pădurilor tropicale din Columbia s-a accelerat în ultimii 20 de ani, în ciuda faptului că rata creşterii populaţiei a scăzut, iar economia ţării s-a bazat din ce în ce mai puţin pe agricultură.

Principala cauză a defrişării o reprezintă planta de coca, cultivată din ce în ce mai mult în scopul transformării sale în cocaină. În anul 2000, în Columbia se găseau 75% din totalitatea plantelor de coca din lume.

În ciuda dimensiunilor sale reduse, Columbia este una dintre ţările cu cea mai mare biodiversitate din lume, găzduind 10% din speciile de plante şi animale ale planetei. Pe măsură ce selva tropicală este distrusă pentru a face loc plantaţiilor de coca, mai ales în sudul ţării, riscul ca multe dintre aceste specii să dispară creşte.

Pentru rezolvarea acestei grave probleme, oamenii de ştiinţă de la Universitatea Stony Brook recomandă stabilirea de zone protejate în jurul pădurilor tropicale, unde accesul oamenilor să fie restricţionat. Raportul cercetătorilor susţine că aceasta este singura cale prin care biodiversitatea regiunii poate fi menţinută.

Sursa: Stony Brook University