Prima pagină D:News

Un nou pas spre creierul artificial: sinapsa din nanotuburi de carbon!

04.24.2011 | ● Vizualizări: 325
Un nou pas spre creierul artificial: sinapsa din nanotuburi de carbon!     sinapsa, neuroni, creier, artificial, viitor + zoom

Inginerii cercetători de la Universitatea din California de Sud au făcut un pas semnificativ pentru nanotehnologie, ce se va demonstra a fi foarte important pentru viitoarea construcţie a unui creier sintetic. Aceştia au construit o sinapsă dintr-un nanotub de carbon ce s-a comportat, în teste, asemenea unui neuron.

Nanotuburile de carbon sunt structuri moleculare de carbon,foarte mici, având diametrul de un milion de ori mai mic decâtvârful unui creion. Aceste nanotuburi sunt utilizate în circuiteleelectrice, având calitatea de conductori metalici sausemiconductori.

Alice Parker, profesor participant la studiu, a sugerat cădezvoltarea efectivă a unui creier sintetic, sau a unei zonefuncţionale a creierului se află la zeci de ani distanţă. Creieruluman produce continuu neuroni, face noi conexiuni şi se adapteazăpe tot parcursul vieţii. Procesul de creare a circuitelor analogiceva fi o sarcină monumentală, sugerează aceasta.

Cercetătoarea consideră că studiul ce se află la momentul deînţelegere a procesului inteligenţei umane, ar putea aveaimplicaţii pe termen lung pentru dezvoltarea nanotehnologieiprotetice. Această nouă descoperire ar putea duce la vindecarealeziunilor traumatice ale creierului.

Echipa condusă de profesorii Alice Parker şi Chongwu Zhou afolosit o abordare interdisciplinară care combină design-ulcircuitelor cu nanotehnologia pentru a aborda problema complexă dea capta funcţiile creierului.

"Abordarea interdisciplinară este singura abordare care va ducela o soluţie. Este nevoie de mai multe tipuri de ingineri care sălucreze la aceste soluţii. Ar trebui să fim constant în căutarea denoi tehnologii pentru rezolvare acestei probleme" susţine JonathanJoshi, un student doctorand, co-autor al lucrării.

Sursa: Eurekalert