Home » D:News » Ce mai putem face cu o imprimantă? Oase! (VIDEO)

Ce mai putem face cu o imprimantă? Oase! (VIDEO)

Descopera 12.01.2011
Ce mai putem face cu o imprimantă? Oase! (VIDEO)
Specialiştii de la Universitatea din Washington au folosit o imprimantă 3D pentru a crea un material cu o structură foarte asemănătoare cu cea a osului. Oamenii de ştiinţă spun că invenţia va putea fi utilizată în cazul intervenţiilor ortopedice, dentare şi chiar pentru tratarea osteoporozei.

Materialul are rolul de a acţiona ca o „schelărie”, o structură de suport, ajutând osul nou să crească. După ce osul s-a dezvoltat suficient, materialul artificial se va dizolva, neafectând organismul.

Pentru moment, primele teste sunt efectuate pe şobolani şi iepuri, dar specialiştii spun că se aşteaptă ca, în câţiva ani, metoda să fie aplicată şi în cazul oamenilor.

Cu ajutorul imaginilor oferite de computerul tomograf, cercetătorii pot crea bucăţi de material de forma şi mărimea potrivite pentru fiecare caz în parte, în funcţie de problema existentă la nivelul osului.

Invenţia este rodul unei munci de patru ani, implicând cunoştinţe de chimie, ingineria materialelor, biologie şi tehnologii de fabricare.

Specialiştii spun că rezistenţa materialului se datorează adăugării de siliciu şi zinc, care sporesc de două ori rezistenţa materialului de bază – fosfatul de calciu (substanţa minerală din care sunt formate, în cea mai mare parte, şi oasele umane).

Imprimanta utilizată a fost iniţial creată pentru printarea obiectelor din metal, dar specialiştii au modificat-o. Acum, ea funcţionează având un jet care pulverizează un adeziv plastic deasupra materialului sub formă de pulbere, în straturi de câte 20 de microni. Este programată de un calculator şi creează bucăţi de material sub forma unor mici cilindri străbătuţi de canale, de mărimea gumelor de creion.

După doar o săptămână de menţinere într-un mediu în care sunt cultivate celule osoase umane imature, mulajul ajunge să fie acoperit de o reţea de celule osoase noi.

Sursa: EurekALERT!