Home » Istorie » Geneticienii au aflat cine au fost primii locuitori ai Australiei. Vechea teorie a fost răsturnată

Alin Motogna 06.09.2016
Până acum se presupunea că primii oameni ajunşi pe continentul australian erau originari din Europa.
Cercetătorii de la Universitatea Griffith au găsit dovezi care demonstrează că aborigenii au fost primii locuitori ai Australiei. Aceste rezultate demontează teoria propusă într-un studiu anterior, în care este pretins faptul că au fost prelevate secvenţe ADN provenind de la cel mai vechi om din Australia, Omul Mungo. Specialiştii sugerau atunci că aborigenii nu au fost primii australieni şi că Omul Mungo a fost reprezentantul unui grup dispărut care a ajuns pe continent înainte de venirea primilor aborigeni.

Oamenii de ştiinţă de la Centrul de Cercetare a Evoluţiei Omului din cadrul Universităţii Griffith au utilizat recent noi metode de secvenţiere a ADN-ului uman, pentru a reanaliza rămăşiţele Omului Mungo. Acestea au fost descoperite în zona Lacurilor Willandra, din statul australian New South Wales.

Coordonatorul noului studiu, profesorul David Lambert, a declarat pentru publicaţia Science Daily că rezultatele obţinute în trecut de către specialişti au fost eronate: ,,Proba de ADN prelevată din rămăşiţele Omului Mungo conţinea cinci secvenţe genomice ale unor europeni, sugerând faptul că toate acestea sunt contaminări. În acelaşi timp, am reanalizat ADN-ul altor 20 de indivizi originari din zona Lacurilor Willandra. Astfel, am putut recupera secvenţa genomică ale unuia dintre primii locuitori din zona Lacului Mungo, un individ înhumat foarte aproape de locul în care Omul Mungo a fost înmormântat”.

,,Reanalizând probele cu ajutorul unor tehnologii mult mai avansate, am găsit un sprijin convingător pentru argumentul că aborigenii au fost primii locuitori ai Australiei”, a adăugat Lambert.

Profesorul a mai explicat că rezultatele obţinute de echipa sa de cercetare au dovedit că tehnologia genomică avansată a putut fi folosită cu succes pentru a descifra misterul originii primilor australieni: ,,Ştim acum că putem obţine informaţie genetică importantă din rămăşiţele aborigenilor australieni. Este pentru prima dată când oamenii de ştiinţă au prelevat secvenţe genomice mitocondriale de la un aborigen care a trăit înainte de venirea primilor europeni”.

Studiul, publicat în revista Proceedings of the National Academy of Sciences, a fost planificat şi realizat împreună cu reprezentanţi ai populaţiilor indigene Barkindjii, Ngiyampaa şi Muthi Muthi.

Misterul Atlantidei ar putea fi ELUCIDAT. Descoperirile fascinante ale arheologilor egipteni – FOTO