Home » Istorie » Descoperire paleontologică uimitoare: una dintre cele mai bine conservate fosile de Tyrannosaur a fost excavată din sud-vestul Statelor Unite

Autor: Alexandru Voiculescu 10.24.2017
Vestigiile, vechi de aproximativ 76 de milioane de ani, au fost trimise la Muzeul de Istorie Naturală din Utah, unde vor fi studiate în detaliu. Fosilele aparţin unei specii din genul Tyrannosaur numită ”Teratophoneus curriei”, unele dintre cele mai feroce animale care au trăit în nordul Americii în perioada Cretacicului Târziu, acum 90-66 de milioane de ani.

„Cu cel puţin 75% dintre oase prezervate, acesta este cel mai complet schelet de tyrannosaur descoperit în sud-vestul Statelor Unite”, a precizat Randall Irmis, de la Muzeul de Istorie Naturală din Utah şi profesor la Universitatea Utah. „Suntem dornici să analizăm mai cu atenţie fosila pentru a învăţa mai multe despre anatomia, biologia şi evoluţia acestor dinozauri”, adaugă acesta.

Fosila a fost descoperită în 2015 de paleontologul Alan Titus în Formaţiunea Kaiparowits din sudul Statelor Unite şi recent recuperată şi dusă la muzeu. Este foarte interesant că fosila include un craniu aproape complet. Savanţii susţin că dinozaurul a fost îngropat într-un râu sau de o inundaţie, ceea ce a ţinut scheletele intact, scrie Science Daily.

De asemenea, zona este bogată în alte fosile, precum cele de crocodili, ţestoase, mamifere, amfibieni, peşti, nevertebrate şi fosile vegetale”.

Fosila reprezintă un individ juvenil, dar aproape de adult, cu o vârstă de 12-15 ani şi o lungime de 5-6 metri, cu un cap relativ scurt, spre deosebire de forma craniilor mai alungită a tyrannozaurilor din nordul continentului.

Tyrannosaurus rex era mai mare şi mai rău decât se credea