Home » Istorie » Urme antice de oameni și animale, găsite pe o plajă din Regatul Unit

Urme antice de oameni și animale, găsite pe o plajă din Regatul Unit

Publicat: 08.10.2022

Arheologii și geografii de la Universitatea Manchester, din Marea Britanie, au descoperit sute de urme antice de oameni și animale pe o plajă din Merseyside, Anglia.

Paturile de urme arată că, pe măsură ce nivelul mării la nivel global a crescut rapid după ultima eră glaciară, în urmă cu aproximativ 9.000 până la 6.000 de ani, oamenii au făcut parte din ecosistemele intertidale bogate alături de bouri, cerbi roșii, căprioare, mistreți și castori, precum și prădători precum lupul și râsul.

Noua cercetare, publicată în revista Nature Ecology and Evolution, include un nou program de datare cu radiocarbon care arată că cele mai bogate specii de paturi de amprente de la Formby Point sunt mult mai vechi decât se credea anterior. Paturile înregistrează o perioadă cheie în istoria naturală a Marii Britanii, de la mezolitic până la evul mediu (cu 9.000 până la 1.000 de ani în urmă).

Urme antice care arată evoluția biodiversității

În societățile bazate pe agricultură care au urmat, urmele umane domină paturile de amprente din perioada neolitică și de mai târziu, alături de o scădere uimitoare a bogăției speciilor mari de mamifere.

Cercetătorii arată că zona din apropierea țărmului modern a fost un centru de activitate umană și animală în primele câteva mii de ani după ultima perioadă glaciară. Vastele peisaje de coastă ale mezoliticului european erau ecosisteme bogate pline de animale mari. Acesta a fost un punct bogat în biodiversitate cu rumegătoare mari și prădători, un Serengeti din nord-vestul Europei, scrie Heritage Daily.

De ce au dispărut mamiferele din această zonă?

Scăderea mamiferelor mari observată în înregistrările de urme antice ar putea fi rezultatul mai multor factori, inclusiv scăderea habitatului după creșterea nivelului mării și dezvoltarea economiilor agricole, precum vânarea de către o populație umană în creștere. Această nouă înregistrare ridică întrebări importante cu privire la înregistrările arheologice și fosile convenționale.

„Paturile de urme de la Formby formează una dintre cele mai mari concentrații cunoscute de urme de vertebrate preistorice din lume. Înregistrările fosile bine datate pentru această perioadă sunt absente în peisajele din jurul bazinului Mării Irlandei. Este pentru prima dată când o astfel de istorie faunistică și ecosistem au fost reconstruite doar pe baza înregistrărilor de urme”, a declarat dr. Alison Burns, de la Universitatea Manchester.

O înmormântare în masă din perioada medievală dezvăluie originea unui „blocaj genetic” al evreilor așkenazi