Home » Istorie » O nouă specie de reptilă crocodiliană din Triasic, dezgropată în Brazilia

O nouă specie de reptilă crocodiliană din Triasic, dezgropată în Brazilia

Publicat: 21.11.2022

Doi cercetători de la Federal University of Santa Maria, care lucrează cu un coleg de la Juiz de Fora Federal University, ambele instituții din Brazilia, au identificat o nouă specie de reptilă crocodiliană din Triasic.

În lucrarea lor, publicată în Journal of Systematic Paleontology, Rodrigo Temp Müller, Mauricio Silva Garcia și André de Oliveira Fonseca, descriu fosila pe care au găsit-o și unde se încadrează noua specie în înregistrarea istorică.

Paleontologii lucrează de ceva timp pe situl arheologic din Rio Grande do Sul din Brazilia și astfel au găsit un număr mare de oase de dinozaur. În acea perioadă, au fost găsite însă puține rămășițe de reptile.

Cercetătorii au găsit o fosilă de reptilă crocodiliană din Triasic foarte puternică

Cercetătorii au fost surprinși când au găsit o fosilă completă a piciorului de la o reptilă crocodiliană din Triasic necunoscută, împreună cu configurații ale tălpii pe care a avut-o cândva. Cercetătorii știau că fosilele sunt vechi; stânca din jurul lor a fost datată cu 230 de milioane de ani în urmă, într-o perioadă în care dinozaurii încă cutreierau pământul.

Analiza ulterioară a fosilei a arătat că aceasta aparținea unei clase străvechi de reptile numite proterocampside, un grup care a fost găsit doar în Argentina și Brazilia. Cercetările anterioare au arătat că, deși au caracteristici fizice similare cu crocodilii și aligatorii moderni, nu a fost găsit un grad puternic de rudenie.

Cercetătorii au descoperit, de asemenea, că fosila reprezenta o specie care nu fusese văzută înainte, ceea ce însemna că trebuia să-i dea un nume. Au ales Tenoscelida aurantiacus, o aluzie la zveltețea piciorului și la culoarea portocalie a patului stâncos în care a fost găsită, scrie Phys.org.

O reptilă carnivoră ce trăia lângă apă

Pe baza dimensiunii fosilei, cercetătorii au estimat că creatura ar fi avut aproximativ 1,40 metri lungime și ar fi mers pe 4 picioare. De asemenea, ei bănuiesc, pe baza unor specii similare ale vremii, că reptila era un mâncător de carne. Ei opinează că construcția sa s-a adaptat unei vieți lângă apă, similar cu aligatorii moderni.

Cercetătorii observă că fosila era în stare foarte bună, ceea ce a permis identificarea structurilor picioarelor, care erau similare cu multe dintre cele văzute la dinozauri. Punctele de fixare a mușchilor, subliniază ei, sugerează că creatura fusese foarte puternică.

Sculpturi complexe în piatră, vechi de 2.700 de ani, descoperite în misteriosul oraș Ninive

Fosilele strălucitoare dezvăluie culorile primelor scoici de pe Pământ

Arheologii au descoperit un tezaur din epoca vikingă. Cât de vechi sunt comorile?

Misterul pumnalului lui Tutankhamon. Este într-adevăr alcătuit dintr-un material extraterestru?