Home » Istorie » Un nou studiu sugerează că Ciuma Neagră nu a modificat imunitatea oamenilor

Un nou studiu sugerează că Ciuma Neagră nu a modificat imunitatea oamenilor

Publicat: 31.01.2024

În 2023, experții au descoperit că Ciuma Neagră, care a decimat mai mult de 30% din populația Europei și a condus la moartea maselor în mijlocul secolului al XIV-lea, a fost de fapt o infecție bacteriană purtată de rozătoare sălbatice. Iar Ciuma Neagră nu a modificat imunitatea oamenilor.

Acum, o echipă de cercetători a analizat genomurile a 275 de indivizi îngropați în Cambridgeshire, Anglia, înainte și după Ciuma Neagră din secolul al XIV-lea. Oamenii de știință au descoperit că, în contrast cu credințele anterioare, există puține dovezi care să arate că pandemia de ciumă bubonică ar fi provocat schimbări genetice în regiune.

Experții au avut ca obiectiv înțelegerea impactului Ciumei Negre asupra variațiilor genetice ale populațiilor și explorarea dacă pandemia a modelat susceptibilitatea genetică la boli a populațiilor supraviețuitoare.

Ciuma Neagră nu a modificat imunitatea

Studiile anterioare au corelat ciuma medievală cu evoluția genelor imunitare în anumite populații, conform unei declarații a cercetătorilor.

Cu toate acestea, ultimele concluzii ale studiului arată că ADN-ul antic nu reflectă schimbări majore în variațiile genetice privind diversitatea sau genele imunitare legate de pandemie. Cu alte cuvinte, Ciuma Neagră nu a modificat imunitatea.

Această constatare contestă ceea ce se credea până acum, punând sub semnul întrebării extinderea și consistența răspunsurilor genetice la pandemia istorică.

Cercetătorii sugerează că răspunsurile imunitare la Yersinia pestis, bacteriile responsabile de Ciuma Neagră, ar putea implica mai multe căi care încă nu au fost descoperite.

Acest lucru ar putea contribui la înțelegerea impactului genetic al ciumei asupra diverselor populații, scrie Interesting Engineering.

Ce arată datele ADN?

Oamenii de știință au explicat că analizele lor au dezvăluit detalii despre compoziția socială a zonei Cambridgeshire, inclusiv legăturile și schimbările pe termen lung în ascendența genetică locală cauzată de migrația din Țările de Jos, Norvegia și Danemarca.

„Aceste rezultate nu înseamnă că ciuma nu a avut un impact selectiv asupra variației genetice în Cambridge”, au remarcat autorii.

Cercetătorii au utilizat date ADN pentru a investiga schimbările în variațiile genetice legate de diversitate și genele imunitare înainte și după Ciuma Neagră.

Studiul a fost publicat în revista Science Advances.

O limbă secretă pierdută de 3.000 de ani, descoperită de arheologi

Unele specii de dinozaur dormeau la fel ca păsările din prezent, dezvăluie fosilele

Test de cultură generală. Câți ani trăiau dinozaurii?

Arme complexe, identificate într-un sit arheologic vechi de 31.000 de ani din Belgia