Home » Lumea digitala » O nouă generație de acumulatori ar putea fi folosită pentru avioane

O nouă generație de acumulatori ar putea fi folosită pentru avioane

08.24.2020
O nouă generație de acumulatori ar putea fi folosită pentru avioane

Deși nepoluante, avioane cu propulsie electrică nu au reușit până acum să le înlocuiască pe cele convenționale, sistemul cu acumulatori pe bază de litiu adăugând prea multă greutate, raportat la energia livrată.

În cazul mașinilor electrice, faptul că o compactă de oraș poate ajunge la greutatea unei limuzine după adăugarea de acumulatori Li-ion nu este neapărat o problemă, motoarele electrice cu eficiență net superioară celor cu ardere internă compensând pentru greutatea suplimentară. Însă aceeași strategie nu poate funcționa și în cazul avioanelor, care pur și simplu nu ar putea decola cu un exces prea mare de greutate.

Pentru ca un avion de pasageri să poată decola, transporta în mod economic un număr mare de călători și ateriza la sute de kilometri distanță, kerosenul este deocamdată combustibilul ideal, mai costisitor, dar cu un raport imbatabil între densitatea energetică și greutatea adăugată la bord. Dacă în schimb, avioanele de linie ar folosi bancuri de acumulatori care cântăresc mii de kilograme, capacitatea rămasă pentru transportul de pasageri ar scădea la un nivel neeconomic. Dacă mai punem la socoteală și costul acumulatorilor, investiția este din start una păguboasă pentru orice linie aeriană.

Chiar și pentru aeronave relativ mici, cum ar avioanele de antrenament prevăzute cu două scaune, greutatea totală a bateriilor limitează sarcina utilă a avionului, raza de acțiune și, posibil, manevrabilitatea. Astfel, avioanele electrice sunt limitate deocamdată la zboruri pe distanțe scurte, făcute pe rute predictibile care nu necesită un plan de zbor atent calculat.

O evoluție a bateriilor

Reducerea greutății bateriei ar fi un avantaj nu numai pentru aviație, ci și pentru alte vehicule electrice, cum ar fi mașinile, camioanele, autobuzele și bărcile, a căror performanță este direct legată de raportul dintre energia și greutatea acumulatorilor folosiți.

Dezvoltat începând cu anul 2004 de compania britanică Oxis Energy, un nou tip de cumulator cu tehnologie litiu-sulf ar putea rezolva problema greutății, mai mult decât dublând densitatea energetică a acumulatorilor Li-ion.

Citește continuarea pe Go4it!

Tesla a vândut mașini Model S deși ar fi știut că bateriile ar fi putut lua foc

Oamenii de știință arată cum ai putea să-ți încarci bateriile cu umiditatea din aer

Premiul Nobel pentru Chimie 2019 a fost câştigat de John B. Goodenough, M. Stanley Whittingham şi Akira Yoshino pentru dezvoltarea bateriilor litiu-ion

Fabrică gigant de baterii pentru maşini electrice, construită de Volkswagen şi o companie suedeză

Cele mai noi articole
Cum a ajuns pe tron primul ţar al Rusiei, Ivan cel Groaznic, personajul care a îngrozit o ţară întreagă
Cum a ajuns pe tron primul ţar al Rusiei, Ivan cel Groaznic, personajul care a îngrozit o ţară întreagă
Pfizer România despre întârzieri ale dozelor de vaccin: Intensificăm operațiunile de fabricație
Pfizer România despre întârzieri ale dozelor de vaccin: Intensificăm operațiunile de fabricație
România produce carne de melc de 50 milioane de lei. Care este cel mai mare producător din țara noastră
România produce carne de melc de 50 milioane de lei. Care este cel mai mare producător din țara noastră
Astronomii ar fi auzit, pentru prima oară, „sunetul” de fundal al Universului
Astronomii ar fi auzit, pentru prima oară, „sunetul” de fundal al Universului
Avertismentul cercetătorilor: Omenirea gonește spre un „viitor înfiorător” pe care nici nu îl înțelege
Avertismentul cercetătorilor: Omenirea gonește spre un „viitor înfiorător” pe care nici nu îl înțelege
Acidificarea oceanelor poate face ca unele specii să strălucească mai intens
Acidificarea oceanelor poate face ca unele specii să strălucească mai intens
Urmele unei epave misterioase au ieșit la suprafață pe nisipurile unei insule din Carolina de Nord
Urmele unei epave misterioase au ieșit la suprafață pe nisipurile unei insule din Carolina de Nord
Noi cercetări arată că există, de fapt, trei subtipuri diferite ale maladiei Alzheimer
Noi cercetări arată că există, de fapt, trei subtipuri diferite ale maladiei Alzheimer
Un dispozitiv wireless micuț ar putea fi soluția pentru obezitate și pierderea în greutate
Un dispozitiv wireless micuț ar putea fi soluția pentru obezitate și pierderea în greutate
Păsările au un misterios „simț cuantic”, iar cercetătorii l-au observat direct pentru prima oară în istorie
Păsările au un misterios „simț cuantic”, iar cercetătorii l-au observat direct pentru prima oară în istorie
Măsurătorile accelerării unui pulsar dezvăluie partea întunecată a Căii Lactee
Măsurătorile accelerării unui pulsar dezvăluie partea întunecată a Căii Lactee
China a câştigat războiul comercial lansat de Donald Trump, iar americanii suportă costurile
China a câştigat războiul comercial lansat de Donald Trump, iar americanii suportă costurile
Combustibil din plante. Cercetătorii au descoperit o metodă mai ieftină pentru producția acestuia
Combustibil din plante. Cercetătorii au descoperit o metodă mai ieftină pentru producția acestuia
Imagini inedite cu mai multe capre negre, surprinse în Munții Bucegi în timpul unei acțiuni de monitorizare
Imagini inedite cu mai multe capre negre, surprinse în Munții Bucegi în timpul unei acțiuni de monitorizare
Cercetătorii români vor să inventeze un dispozitiv care detectează uleiul falsificat
Cercetătorii români vor să inventeze un dispozitiv care detectează uleiul falsificat
Vaccinarea împotriva COVID-19. Câți dintre români s-ar vaccina acum sau după ce văd efectele adverse
Vaccinarea împotriva COVID-19. Câți dintre români s-ar vaccina acum sau după ce văd efectele adverse
Klaus Iohannis, după ce s-a vaccinat public: „Este sigur și eficient. Recomand tuturor vaccinarea”
Klaus Iohannis, după ce s-a vaccinat public: „Este sigur și eficient. Recomand tuturor vaccinarea”
Cercetătorii au aflat, în sfârșit, de ce la fiecare opt ani insectele invadează liniile de tren din munții Japoniei
Cercetătorii au aflat, în sfârșit, de ce la fiecare opt ani insectele invadează liniile de tren din munții Japoniei