Home » Lumea digitală » Celera 500L, avionul care reduce considerabil consumul de combustibil, dar fără a pierde din viteză

Celera 500L, avionul care reduce considerabil consumul de combustibil, dar fără a pierde din viteză

Celera 500L, avionul care reduce considerabil consumul de combustibil, dar fără a pierde din viteză
Otto Aviation propune  un design care zboară la viteza mari, dar utilizează o fracțiune din combustibil și are o autonomie extinsă. Credit foto: Otto Aviation
Publicat: 10.09.2020

Otto Aviation propune  un design care zboară la viteza mari, dar utilizează o fracțiune din combustibil și are o autonomie extinsă.

Celera 500L de la Otto Aviation a fost prezentat acum oficial. Această viziune pentru avioanele potențial revoluționare de înaltă eficiență, include posibile variante fără pilot și versiuni militare configurate pentru misiuni de supraveghere și recunoaștere, notează The Drive.

Anunțul, care pare a fi prima declarație oficială de la Otto Aviation cu privire la Celera 500L până în prezent, a coincis cu lansarea unui nou site care promovează aeronava. Comunicatul de presă nu a furnizat detalii specifice despre primul zbor al aeronavei sau când a avut loc, dar spune că au fost efectuate o serie de zboruri de test, de 31 de ori până acum.

O inovație în domeniul aeronautic

În iunie 2019, avionul, care poartă codul de înregistrare civilă al SUA N818WM, a fost observat efectuând o serie de teste la sol, pe un aeroport din California de Sud, indicând că ar putea ajunge pe cer la scurt timp după aceea.

„Inovația la bază este rezolvarea unei probleme fără prejudecăți convenționale. Scopul nostru a fost să creăm o aeronavă privată care să permită zboruri directe între  orașele din SUA la viteze și costuri comparabile cu călătoriile aeriene comerciale”, explică William Otto, director și cercetător-șef al Otto Aviation.

„În multe cazuri, persoanele fizice și familiile vor putea închiria Celera 500L la prețuri comparabile cu tarifele comerciale, dar cu confortul suplimentar al aviației private. Credem că atunci când prețul călătoriilor aeriene private este competitiv cu cel comercial, va apărea o oportunitate enormă de piață”, mai adaugă Otto.

William Otto este extrem de optimist și apreciază faptul că Celera 500L reprezintă una dintre cele mai mari inovații din domeniul aeronautic din ultimii 50 de ani. De asemenea, acesta mai adaugă o serie de posibile utilizări ale acestei noi aeronave: „Dincolo de utilizarea aeronavelor noastre pentru transportul de pasageri, acestea pot fi folosite și pentru operațiuni de transport marfă și aplicații militare. Deoarece rezultatele zborurilor noastre de testare prototip au fost atât de promițătoare, suntem gata să introducem Celera 500L pe piață”.

Otto Aviation spune că Celera 500L avea o viteză maximă de croazieră de cel puțin 720 km/h și o autonomie de peste 7.200 kilometri. De asemenea, are o economie impresionantă de combustibil, zburând între 30 și 40 de kilometri cu doar patru litri de combustibil, potrivit Otto Aviation. Un avion de comercial tradițional cu capacități similare cu Celera 500L, inclusiv capacitatea sa de șase pasageri, arde de obicei un trei-patru litri de combustibil pentru fiecare patru-cinci kilometri de zbor, designul propus de Otto fiind mult mai economic, precum și mai ecologic. Compania spune că Celera 500L va avea un cost incredibil de mic pe oră de zbor de doar 328 dolari.

Citește și:

Boeing oprește producția pentru 747 Jumbo Jet, cândva cele mai mari avioane de pasageri din lume

Bombardiere strategice ruse, interceptate de avioane militare americane, la frontiera dintre Rusia şi SUA

Întâlnirea avioanelor militare americane cu trei OZN-uri. VIDEO dezvăluite de Pentagon

Scăderea altitudinii la care zboară avioanele ar putea reduce semnificativ emisiile de noxe

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
Economia suferă din cauza că oamenii nu cumpără mai des telefoane noi, susțin unii experți
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
ADN-ul de lup se ascunde în majoritatea câinilor, au descoperit oamenii de știință
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Prima „hartă biblică” încă influențează modul în care percepem granițele
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
Eleanor de Aquitania, femeia care a condus Europa din umbra
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de verificări
„Podcast cu Prioritate” #87 by ProMotor: samsari auto, mașini cu probleme și concluziile lui Dan Babu după sute de ...
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
Robert de Boron, autorul uitat care a reinventat legenda Sfântului Graal
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
De ce ni se pare că „simțim” durere atunci când vedem pe cineva rănit?
Celulele umane îmbătrânite pot fi „reîncărcate”, au descoperit cercetătorii
Celulele umane îmbătrânite pot fi „reîncărcate”, au descoperit cercetătorii
COMUNICAT: În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, concepută să devină cea mai mare destinație de entertainment, retail și tehnologie de pe continent care va transforma țara într-un nou epicentru global al divertismentului
COMUNICAT: În România se lansează conceptul proiectului DraculaLand – o investiție privată de peste 1 miliard de euro, ...
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Coca-Cola și Pepsi?
Test de cultură generală. Care este diferența dintre Coca-Cola și Pepsi?