Home » Lumea digitala » Celera 500L, avionul care reduce considerabil consumul de combustibil, dar fără a pierde din viteză

Celera 500L, avionul care reduce considerabil consumul de combustibil, dar fără a pierde din viteză

Autor: Adrian Popovici 09.10.2020
Celera 500L, avionul care reduce considerabil consumul de combustibil, dar fără a pierde din viteză
Otto Aviation propune  un design care zboară la viteza mari, dar utilizează o fracțiune din combustibil și are o autonomie extinsă. Credit foto: Otto Aviation

Otto Aviation propune  un design care zboară la viteza mari, dar utilizează o fracțiune din combustibil și are o autonomie extinsă.

Celera 500L de la Otto Aviation a fost prezentat acum oficial. Această viziune pentru avioanele potențial revoluționare de înaltă eficiență, include posibile variante fără pilot și versiuni militare configurate pentru misiuni de supraveghere și recunoaștere, notează The Drive.

Anunțul, care pare a fi prima declarație oficială de la Otto Aviation cu privire la Celera 500L până în prezent, a coincis cu lansarea unui nou site care promovează aeronava. Comunicatul de presă nu a furnizat detalii specifice despre primul zbor al aeronavei sau când a avut loc, dar spune că au fost efectuate o serie de zboruri de test, de 31 de ori până acum.

O inovație în domeniul aeronautic

În iunie 2019, avionul, care poartă codul de înregistrare civilă al SUA N818WM, a fost observat efectuând o serie de teste la sol, pe un aeroport din California de Sud, indicând că ar putea ajunge pe cer la scurt timp după aceea.

„Inovația la bază este rezolvarea unei probleme fără prejudecăți convenționale. Scopul nostru a fost să creăm o aeronavă privată care să permită zboruri directe între  orașele din SUA la viteze și costuri comparabile cu călătoriile aeriene comerciale”, explică William Otto, director și cercetător-șef al Otto Aviation.

„În multe cazuri, persoanele fizice și familiile vor putea închiria Celera 500L la prețuri comparabile cu tarifele comerciale, dar cu confortul suplimentar al aviației private. Credem că atunci când prețul călătoriilor aeriene private este competitiv cu cel comercial, va apărea o oportunitate enormă de piață”, mai adaugă Otto.

William Otto este extrem de optimist și apreciază faptul că Celera 500L reprezintă una dintre cele mai mari inovații din domeniul aeronautic din ultimii 50 de ani. De asemenea, acesta mai adaugă o serie de posibile utilizări ale acestei noi aeronave: „Dincolo de utilizarea aeronavelor noastre pentru transportul de pasageri, acestea pot fi folosite și pentru operațiuni de transport marfă și aplicații militare. Deoarece rezultatele zborurilor noastre de testare prototip au fost atât de promițătoare, suntem gata să introducem Celera 500L pe piață”.

Otto Aviation spune că Celera 500L avea o viteză maximă de croazieră de cel puțin 720 km/h și o autonomie de peste 7.200 kilometri. De asemenea, are o economie impresionantă de combustibil, zburând între 30 și 40 de kilometri cu doar patru litri de combustibil, potrivit Otto Aviation. Un avion de comercial tradițional cu capacități similare cu Celera 500L, inclusiv capacitatea sa de șase pasageri, arde de obicei un trei-patru litri de combustibil pentru fiecare patru-cinci kilometri de zbor, designul propus de Otto fiind mult mai economic, precum și mai ecologic. Compania spune că Celera 500L va avea un cost incredibil de mic pe oră de zbor de doar 328 dolari.

Citește și:

Boeing oprește producția pentru 747 Jumbo Jet, cândva cele mai mari avioane de pasageri din lume

Bombardiere strategice ruse, interceptate de avioane militare americane, la frontiera dintre Rusia şi SUA

Întâlnirea avioanelor militare americane cu trei OZN-uri. VIDEO dezvăluite de Pentagon

Scăderea altitudinii la care zboară avioanele ar putea reduce semnificativ emisiile de noxe