Home » Lumea digitală » Ce au făcut utilizatorii de social media în timpul lockdown-ului

Ce au făcut utilizatorii de social media în timpul lockdown-ului

Publicat: 19.10.2021
Ce au făcut utilizatorii de social media în timpul lockdown-ului
Sursa foto: Pixabay

Peste jumătate dintre utilizatorii de social media din întreaga lume au folosit rețelele sociale mai mult în timpul lockdown-urilor locale și naționale decât înainte de pandemie, arată un studiu realizat de Karpersky.

Potrivit cercetărilor, 71% dinte persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani se bazează pe social media pentru a se simți conectați. În fiecare zi, în întreaga lume, utilizatorii petrec în medie 1,8 ore pe Facebook, iar 11% petrec în rețea de la patru până la șase ore în fiecare zi. Pe TikTok, media globală este de 1,9 ore pe zi, deși aceasta crește la 2,3 ore pentru cei cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani. Patru la sută dintre utilizatorii TikTok petrec șapte până la opt ore pe zi în aplicație. Pentru Instagram, media globală este de 1,6 ore.

„Este corect să spunem că mulți dintre noi suntem dependenți de social media. Iată de ce. Atunci când descriu cum se simt când sunt activi pe rețelele sociale, mai mult de jumătate (56%) spun că se simt ‘amuzați’ și mai mult de o treime (36%) spun că se simt ‘conectați’. Având în vedere aceste sentimente pozitive, este posibil ca mai mult de patru din zece utilizatori (41%) să spună că rețelele sociale sunt un aspect ‘pozitiv’ pentru societate și politică, de două ori mai mulți decât cei care le descriu ca fiind ‘negative’ (19%)”, arată specialiștii Karpersky.

Aceștia spun că tot timpul cât suntem activi pe rețelele sociale, dezvăluim informații despre noi, informații pe care algoritmii platformelor le vor folosi pentru a ajuta brand-urile să ne targeteze mai eficient prin publicitatea lor. De asemenea, ne deschidem în fața potențialilor actori rău intenționați, care ar putea dori să folosească datele noastre personale fie în scopuri de trolling, fie pentru infracțiuni legate de identitate.

Dependența de social media, efect dăunător

Conform specialiștilor, dependența de social media poate avea un efect dăunător asupra sănătății mintale a utilizatorilor, deși cercetările companiei constată că majoritatea utilizatorilor de social media sunt conștienți de potențialul aspect negativ al acestor rețele.

Pentru a ne bucura la maximum de social media, specialiștii spun că trebuie să luăm în considerare atât sănătatea noastră mintală, cât și securitatea datelor.

Este foarte important să acordăm atenție timpului petrecut pe social media, conținutului pe care îl consumăm și modului în care ne face să ne simțim. Cercetarea noastră constată că, pentru o mică parte din oameni, social media generează emoții negative; 4% înregistrează un sentiment de ‘anxietate’; același procentaj raportează că se simte ‘furios’, ‘frustrat’ sau experimentează ‘FOMO’ – (the fear of missing out). Constatăm că una din opt persoane (13%) și-au șters sau dezactivat chiar și conturile de pe aceste rețele sociale. Nu este nevoie să mergeți atât de departe, dar ar trebui să vă luați ceva timp pentru alte activități, să vă îndepărtați de ecran și – poate – să nu urmăriți oameni sau subiecte care vă creează emoții negative”, se mai arată în comunicatul companiei.

Atenție la datele personale

Specialiștii atrag atenția că trebuie să fim atenți ori de câte ori împărtășim datele personale online. Astfel, 52% dintre utilizatorii de social media cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani cunosc pe cineva ale cărui date personale au fost compromise și 7% dintre utilizatorii din întreaga lume spun că au fost victime ale fraudelor prin intermediul rețelelor sociale.

„Asigurați-vă că setările de confidențialitate sunt cele mai restrictive, utilizați software-ul de gestionare a parolelor și fiți atenți la informațiile personale pe care le distribuiți pe rețelele sociale”, mai transmit reprezentanții Karpersky.

Cercetarea a fost realizată de Opinium Research în perioada 18-31 mai 2021 pe 15.682 de adulți din 25 de țări.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase