Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Au şi alte planete eclipse totale de soare?

Au şi alte planete eclipse totale de soare?

Publicat: 20.08.2017
Pe Terra, ne bucurăm destul de des de frumuseţea acestui eveniment astronomic. Nu foarte demult, a fost unul şi în România. Este oare a treia planetă de la soare unică şi la acest capitol? Răspunsul este nu, chiar există nenumărate de acest fel.

În altă ordine de idei, în sistemul nostru solar acest fenomen se întâmplă foarte des şi pe alte corpuri cereşti. Ideea principală este că dacă un corp suficient de mare se află între Soare şi alt corp, pe acesta din urmă va avea loc o eclipsă totală de soare, scrie Live Science.

Nu însă pe planeta noastră vecină, Marte. Cele două luni ale sale, Phobos şi Deimos, sunt prea mici pentru a crea eclipse totale, astfel roverul Curiosity se bucură doar de eclipse parţiale. Totuşi, invers este posibil pe cele două luni există des eclipse de soare, unde Marte blochează lumina solară pe Phobos şi Deimos.

Giganţii gazoşi – Jupiter, Saturn, Uranus şi Neptun – au toţi eclipse totale de soare, doar că este imposibil să stai pe aceste planete din motive evidente; dar o navă spaţială care orbitează foarte aproape de un gigant gazos poate înregistra astfel de evenimente astronomice. Mai mult decât atât, pe sateliţii naturali ai lui Jupiter pot avea loc eclipse totale de soare, lumina fiind blocată de o altă lună.

De asemenea, pe Pluto pot avea loc eclipse totale de soare. Luna sa, Charon, deşi este foarte mică, poate eclipsa complet Soarele datorită distanţei mari faţă de stea (deci şi dimensiunea redusă).

Cea mai spectaculoasa inregistrare a Eclipsei

Sistemul Solar ar putea include o nouă planetă, de 10 ori mai mare decât Terra. FOTO + VIDEO

Astronomii au identificat cea mai apropiată planetă locuibilă din afara sistemului solar – VIDEO

Tyche, cea mai mare planetă a sistemului nostru solar?