Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Care au fost cele mai mari insecte din toate timpurile?

Care au fost cele mai mari insecte din toate timpurile?

Publicat: 31.10.2016
Cele mai mari fosile de insecte care au fost descoperite au aparţinut muştelor-grifon şi libelulelor, afirmă Matthew Clapham, un paleobiologist de la Universitatea din California, Santa Cruz.

Cea mai mare insectă a tuturor timpurilor a fost musca-grifon, din clasa Meganeuropsis, ale cărei aripi puteau atinge dimensiunea de 68,5 cm.

Aceste fosile ale muştelor-grifon au fost descoperite în Franţa şi în Kansas şi datează de acum 280-300 milioane de ani. Tom Turpin, un cercetător de la Universitatea Purdue, a afirmat că acest lucru se poate datora nivelului ridicat de oxigen din atmosferă care era existent în preistorie, iar în momentul în care nivelul oxigenului a scăzut, aceste insecte nu au mai supravieţuit.

În zilele noastre, insecte cu aripi de dimensiuni mari se mai regăsesc în America Centrală şi in nordul Americii de Sud, care măsoară puţin peste 25 cm. Însă, cea mai înspăimântătoare insectă este weta, insecta care nu are aripi, dar are picioare lungi şi trăieşte doar în Noua Zeelandă şi care cântăreşte doar 7 grame.

Insecta cea mai puternica din lume