Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Există apă pură?

Există apă pură?

Publicat: 04.01.2018
În ultima vreme, „apa pură” a devenit foarte importantă pentru oameni. Multe companii care se ocupă cu îmbutelierea apei pun accentul pe această trăsătură. Se mizează mai mult pe o apă „pură” decât pe una „curată” sau proaspătă”. Există chiar o ramură a medicinei alternative construită pe proprietăţile miraculoase ale acestei ape.

Totuşi, savanţii spun că apa pură nu există şi nu are cum să existe, cel puţin pe Pământ, scrie Live Science.

May Nyman, profesor de chimie la Oregon State University, a precizat că molecula de H2O atrage ionii din mediul înconjurător mult prea rapid şi eficient pentru a permite existenţa apei pure.

Altfel spus, apei „îi place” să dizolve alte substanţe. Moleculele de apă folosesc legăturile de hidrogen pentru a interacţiona şi a e lega între ele, dar şi pentru a se lega de orice moleculă sau atom care se găseşte în apropiere.

De asemenea, cu cât apa este mai pură, cu atât va încerca mai mult să dizolve ionii din orice obiect pe care îl întâlneşte. Acest lucru limitează capacitatea oamenilor de a genera apă pură, pentru a la un anumit punct va începe să dizolve pereţii recipientului.

„În anii ’90, s-a susţinut că Lacul Baikal din Rusia a avut o asemenea apă pură încât dacă o puneai într-un pahar de sticlă, începea să o dizolve”, a precizat Nyman.

Aşadar, această afinitate a apei pentru substanţele din jur este prea puternică pentru a fi depăşită, chiar şi în medii sterile de laborator, întrucât orice fir de praf şi chiar şi materialul recipientului poate fi absorbit de apă.

De ce nu ar trebui să refolosim sticlele de apă. Avertismentul cercetătorilor care îţi dă fiori

Beneficiile apei calde asupra organismului

Un material minune va rezolva ieftin şi eficient problema lipsei apei potabile

Apa de la robinet – ar trebui să renunţăm de tot la ea?