Home » Natură » O nouă specie de rechin preistoric uriaş a fost descoperită. Era o adevărată ”maşinărie de ucis”

Publicat: 06.10.2016
Experţii au descoperit mai mulţi dinţi gigantici ce ar putea aparţine unei rude apropiate a lui Megalodon

Colţii antici au fost descoperiţi atât în Oceanul Pacific, cât şi în cel Atlantic, aceştia au aparţinut ,,maşinăriei de ucis străveche”  cunoscută cu denumirea de Megalolamna paradoxodon. Cel mai mare dinte descoperit are o lungime de 4,5 centimetri, prin intermediul căruia cercetătorii au concluzionat că rechinul ar fi avut între 3,7 şi 7,2 metri lungime.

Deşi nu pare la fel de mare precum enigmaticul megalodon (care ar fi avut între 10 şi 20 de metri), M. paradoxadon ar fi putut fi unul dintre cei mai periculoşi prădători preistorici de acum 20 de milioane de ani.

În revista Historical Biology, o echipă de cercetătoride la DePaul University din Chicago au explicat faptul că dinţii creaturii au fost ,,proiectaţi pentru a sfâşia prada în timp ce dinţii laterali erau adaptaţi pentru a ,,măcina” mâncarea”.

Astfel, aceştia au suspectat că rechinul se hrănea cu peşti de dimensiuni medii (probabil şi cu rechini mai mici), precum şi alte creaturi marine.

Precum marele rechin alb din zilele noastre şi megalodon, noua specie de rechin aparţine ordinului Lamniformes. Aşadar, deşi rechinul alb are unele lucruri în comun cu strămoşii săi, experţii din cadrul studiului consideră că specia modernă nu este descendentul direct al ordinului, fiind rezultatul unei noi ramuri a evoluţiei.

Dinţii lui M. paradaxodon au fost descoperiţi în patru locuri din lume, California, Carolina de Nord, Peru şi Japonia.