Home » Natura » Oceanul Arctic capătă o culoare verde într-un ritm dramatic, iar acum savanţii au aflat de ce. ”Ce se întâmplă în Arctic nu rămâne în Arctic”

Autor: Alexandru Voiculescu 03.31.2017
Unul dintre cele mai ciudate evenimente care au loc în ecosistemele Terrei, a cărei cauză a rămas până la studiul de faţă necunoscută, este schimbarea culorii Oceanului Arctic, într-o nuanţă de verde din cauza exploziei populaţiilor de microorganisme observată chiar din satelit. Un grup de cercetători a reuşit să afle motivul acestei explozii, menţionând că pot exista consecinţe grave din cauza acestui fenomen.

Cercetătorii cunoşteau faptul că exista fitoplancton în Oceanul Arctic, dar acest lucru nu avea niciun sens, întrucât aceste microorganisme au nevoie de lumina solară pentru a se dezvolta, precizează Science Alert.

O echipă de cercetători a aflat acest mister, enunţând că este vorba de diminuarea stratului de gheaţă care a permis luminii să pătrundă în apa lichidă a oceanului. Această descoperire a fost însă previzibilă, având în vedere numeroasele date care înregistrează dezgheţarea calotei din cauza încălzirii globale.

În schimb, nu pot fi previzibile consecinţele acestor schimbări. În primul rând, aceste microorganisme aduc un nou set de probleme ecosistemului local. Prezenţa acestora va schimba proporţiile de elemente esenţiale pentru temperaturi, precum oxigenul şi carbonul, într-un mod încă imposibil de prezis.

Există de asemenea marea posibilitate că schimbarea acestui ecosistem va duce la schimbarea şi celorlalte  ecosisteme aflate în proximitate, după cum precizează Katharine Hayhoe, savant la Texas Tech: „ce se întâmplă în Arctic nu rămâne în Arctic”.

Mai mult decât atât, corelarea acestui studiu cu creşterea constantă a temperaturii (deci şi scăderea calotei) va duce la efecte cu o amploare inestimabil de mare.

Vă recomandăm să citţi şi următoarele articole:

4,14 milioane de kilometri pătraţi de gheaţă s-au topit în 2016 în Oceanul Arctic. Consecinţele sunt dramatice

Calota glaciară a Oceanului Arctic se topeşte într-un ritm alarmant: a fost atins un nou record negativ

Savanţii au pus la cale un plan ambiţios de a reîngheţa Oceanul Arctic