Home » Natura » Am rămas fără resurse naturale cu o zi mai devreme decât anul trecut. Omenirea consumă mai mult decât poate regenera planeta în 12 luni

Autor: Oana Bujor 08.01.2018
Oamenii au consumat deja toate resursele naturale de anul acesta, pe care Pământul le poate genera în 12 luni.

Ca specie, oamenii consumă resursele Pământului de 1,7 ori mai repede decât poate ecosistemul planetei să le regenereze. Conform Independent în timp ce anul trecut omenirea şi-a consumat toate resursele naturale alocate unui an de zile pe 2 august, anul acesta fenomenul s-a produs pe 1 august.

Acest fapt sugerează o accelerare a procesului de la an la an. Cantitatea de resurse naturale consumată de oameni, dar şi perioada în care ecosistemul o poate regenera este calculată de organizaţia internaţională de cercetare Global Footprint Network.

„Incendiile devastează zone din vestul Statelor Unite ale Americii, în timp ce în regiuni precum Cape Town oamenii rămân fără apă. Ecosistemul planetei noastre are la bază schema Potzi. Utilizăm resursele Pământului din viitor pentru a supravieţui în prezent. fapt ce poate declanşa un dezastru”, a declarat Mathis Wackernagel, directorul organizaţiei Global Footprint Network.