Home » Natură » Care sunt plantele care îţi vor aduce toate păsările în grădină şi cum poţi ajuta la conservarea biodiversităţii

Publicat: 03.11.2018
Un nou studiu al cercetătorilor de la University of Delaware, conduşi de Desirée Narango, a scos la iveală că plantele native joacă un rol crucial în susţinerea populaţiilor de păsări insectivore.

Acesta este cel mai comprehensiv studiu până în prezent care evaluează efectul speciilor de plante native asupra unei anumite specii de păsări, în cazul acesta, piţigoiul de Carolina, specie de pasăre care se găseşte în America de Nord, scrie Popular Science.

De asemenea, studiul oferă o ţintă pentru cei care vor să contribuie la conservarea diversităţii cu ajutorul propriei grădiini: 70%.

În urma studierii a mai mult de 160 de grădini, Narango a găsit că spaţiile verzi particulare din suburbii cu cel puţin 70% dintre speciile native de arbori şi arbuşti au putut susţine creşterea puilor de piţigoi. Grădinile cu mai puţin de 70% dintre speciile native puteau susţine adulţi, dar aceştia nu se înmulţeau la o rată care să înlocuiască indivizii morţi, ceea ce însemna că populaţiile erau în descreştere.

De ce sunt plantele native atât de importante pentru păsări? Pentru că plantele au evoluat împreună cu speciile native de insecte, iar păsările, la rândul lor, au evoluat pentru a se hrăni cu acestea.

„Ne gândim la păsările din mediul ocupat de oameni ca la nişte creaturi care au nevoie doar de grăunţe”, a precizat Karin Burghardt, de la University of Maryland, care nu a fost implicată în acest studiu. Dar studiile din ultimul deceniu ilustrează o altă imagine, una care indică importanţa insectelor pentru multe păsări.

De asemenea, dacă se asigură  o populaţie sănătoasă de păsări insectivore, nu mai este nevoie de insecticide (ceea ce oricum ar fi deja contraindicat, putând afecta păsările), pentru că vieţuitoarele zburătoare ar asigura controlul numărului de insecte, care ar menţine plantele sănătoase.

Mai multe specii de păsări dau foc ”intenţionat” zonelor de vegetaţie pentru a prinde prada