Home » Natură » Lupii preistorici erau diferiți de lupii cenușii, arată ADN-ul acestora, conform unui studiu

Publicat: 25.01.2021

ADN-ul antic al animalelor cunoscute drept „lupii cumpliți” ne dezvăluie secretul lor. Se pare că nu erau chiar niște lupi așa cum îi cunoaștem pe cei din zilele noastre. Un studiul arată că animalele acestea, din timpurile străvechi, erau o specie distinctă. Chiar una destul de diferită de lupii gri. Dar cumva, au ajuns la un punct mort ca evoluție a speciei.

Dire Wolves sunt reali, de fapt. Acum știm despre ei din faimosul serial Game of Thrones. Dar nu se cunoșteau suficiente informații despre existența lor. Oamenii de știință dezvăluie că lupii aceștia erau reali odată.

Lupul preistoric a străbătut cea mai mare parte a Americii, în special zona Los Angeles, cu peste 11 milenii în urmă. Un studiu publicat în revista Nature, condus de cercetători de la Universitatea din California Los Angeles, SUA, raportează că lupii sălbatici sunt, de fapt, diferiți de rudele lor menționate anterior, adică lupii gri.

Lupii cumpliți sunt considerați ca fiind unul dintre cele mai răspândite și comune carnivore mari din epoca Pleistocenului. Cu toate acestea, se cunosc relativ puține informații despre istoria lor evolutivă. S-a făcut secvențierea a cinci genomi din rămășițele de fosile, care s-au format cu 13.000 până la 50.000 de ani în urmă. Oamenii de știință au descoperit astfel adevărul din spatele istoriei lor.

Care este diferența dintre lupii cumpliți și lupii cenușii

În ciuda similitudinilor morfologice dintre lupii cenușii și lupii cumpliți, aceștia din urmă s-au îndepărtat de canide acum 5,7 milioane de ani.

Din păcate, în ciuda hibridizării între exemplarele de Canidae, nu există dovezi științifice care să arate fluxul de gene între cele două specii. Acest lucru ne arată că lupii cumpliți evoluează izolat de strămoșii lor plistoceni.

„Un simbol legendar al Los Angelesului și al gropilor La Brea Tar și-a câștigat locul printre speciile unice care au dispărut la sfârșitul epocii pleistocene”, spune Robert Wayne, un distins profesor de ecologie al UCLA, SUA.

O echipă formată din 49 de cercetători din nouă țări, inclusiv SUA, Australia, Marea Britanie și Germania, și-au publicat concluziile.

Alte specii de canide au migrat în mod repetat între Eurasia și America de Nord. Însă, lupii aceștia au evoluat doar în America de Nord timp de milioane de ani. În ciuda suprapunerii dintre lupii cenușii, coioții și lupii sălbatici de acum 10.000 de ani, nu există dovezi ale unui amestec între rase, conform Science Times.

De ce a dispărut această specie de lup sălbatic

Aceasta înseamnă că lupii studiați de oamenii de știință ar fi fost, cel mai probabil, neechipați pentru a se adapta schimbărilor climatice drastice din timpul sfârșitului epocii glaciare. Dr. Angela Perri de la Universitatea Durham adaugă: „Lupii mocnici au fost întotdeauna o reprezentare iconică a ultimei ere glaciare din America. Dar ceea ce știm despre istoria lor evolutivă s-a limitat la ceea ce putem vedea din mărimea și forma lor, precum și din oase și dinți”.

Lupul cumplit sau Aenocyon este un carnivor mitificat. Erau cunoscuți pentru dimensiunea lor excepțională, având dinții din spate specializați în crăparea oaselor. Mai aveau și tendința de a preda erbivore mai mari. Aceștia și-au câștigat reputația de unul dintre cei mai mari prădători notabili din America. În ciuda reputației lor, dispariția lor ar fi fost cauzată de alte specii asemănătoare câinilor.

Vă invităm să citiți și:

Populaţia de lupi de la ”rezervaţia naturală” de la Cernobîl se extinde şi poate transmite gene mutante

Cum îşi omorau prada cei mai FIOROŞI ucigaşi preistorici. Modul în care vânau lupii şi felinele cu colţi pumnal

De ce urlă lupii? Oamenii de ştiinţă au dezlegat misterul