Home » Natură » Seiful Apocalipsei se deschide din nou. Ce semințe va primi de data aceasta?

Seiful Apocalipsei se deschide din nou. Ce semințe va primi de data aceasta?

Publicat: 21.02.2022

Seiful Apocalipsei se deschide din nou pentru a primi noi semințe de la băncile de gene. Construită în peisajul arctic, Banca Mondială de Seminţe Svalbard găzduiește cea mai mare colecție de biodiversitate agricolă din lume.

Seiful Apocalipsei fost creat cu scopul de a securiza sursele de hrană ale lumii, oferind depozitare sigură, gratuită și pe termen lung pentru băncile de gene pentru semințe de pe tot globul.

Localizarea sa într-o regiune rece este crucială pentru acest scop, reprezentând un spațiu de depozitare cu o temperatură relativ mică (deși nu este ocolit de schimbările climatice) în comparație cu băncile de semințe din regiunile sudice, de unde provine cea mai mare parte din colecția păstrată aici, scrie IFL Science.

Seiful Apocalipsei se deschide doar de câteva ori pe an

Noua tranșă de semințe vine din băncile de gene din Sudan, Uganda, Noua Zeelandă, Germania și Liban; acestea se alătură colecției existente a seifului de peste 1,1 milioane de mostre de semințe, care reprezintă aproximativ 6.000 de specii de plante.

Seiful Apocalipsei se deschide doar de câteva ori în fiecare an, într-un efort de a-și proteja conținutul de mediul exterior. Ca atare, această livrare reprezintă o intrare interesantă în jurnalul Băncii Mondiale de Semințe Svalbard.

Soiurile care se vor alătura colecției extinse de semințe din Svalbard includ mei, sorg și grâu, care vor servi drept provizii de rezervă pentru băncile de gene originale. În ciuda poreclei sale venită mai degrabă de la Hollywood, banca de semințe se concentrează în principal pe menținerea diversității genetice a plantelor pentru a asigura viitoarea aprovizionare cu alimente a lumii.

Cea mai recentă adăugare de grâu în seif este foarte importantă deoarece este una dintre cele trei culturi principale care reprezintă peste 40 la sută din caloriile lumii. Celelalte două sunt cele de porumb și de orez.

Importanța Băncii de Semințe Svalbard

„Deși Banca de Semințe ar putea avea un rol în cazul unei catastrofe globale, se consideră că valoarea sa constă mult mai mult în furnizarea de rezerve pentru colecțiile individuale în cazul în care mostrele originale și duplicatele lor din băncile convenționale de gene sunt pierdute din cauza dezastrelor naturale, a conflictelor umane, a politicilor aflate în schimbare, a gestionării defectuoase sau a oricăror alte circumstanțe”, se arată pe site-ul web al Băncii Mondiale de Semințe Svalbard.

Totuși seiful ar putea fi folosit și în cazul unui dezastru global pentru a oferi un refugiu sigur pentru speciile botanice ale Pământului, în cazul în care ceva merge foarte prost la suprafață. Ideea i-a inspirat chiar și cercetătorii de la Universitatea din Arizona, care au sugerat că Luna ar putea fi un loc bun pentru crearea unui depozit al vieții.

Luna noastră rece și calmă nu ar fi un loc rău, cu tuburi de lavă care imită Seiful din Svalbard, dar fără o criză climatică ce bate la ușă.

Vulcanul Etna din Italia este în continuă creștere, fiind mai înalt ca niciodată