Home » Istorie » Dezastrul nuclear de la Fukushima a afectat copacii într-un mod cât se poate de ciudat

Publicat: 01.02.2022

Dezastrul nuclear a afectat copacii din Japonia, însă nu i-a făcut nici să crească mai mari, nici să capete conștiință. Dar copacii din jurul centralei nucleare Fukushima Daiichi „se comportă” cu siguranță ciudat.

Descoperirile au fost descrise într-un nou studiu publicat la începutul lunii ianuarie în jurnalul Plants.

Cercetătorii de la mai multe universități din Italia și Brazilia au descoperit modul în care dezastrul nuclear a afectat copacii, studiind brazii care cresc în apropierea centralei, distrusă în 2011 în urma unui cutremur puternic.

Oamenii de știință au studiat verticilele (noduri în care frunzele, ramurile sau alte părți ale plantelor cresc dintr-un punct central) și au descoperit că brazii din jurul centralei nucleare Fukushima au prezentat modele de creștere ciudate în jurul acestora.

Radiațiile, cauza pentru copacii ciudați

„Aceste conifere au prezentat ramificații neregulate la verticilele axei principale. Frecvența acestor anomalii a corespuns cu rata dozei de radiații ambientale la locurile observate”, se arată în studiu.

Cu alte cuvinte, cu cât au absorbit mai multe radiații, cu atât copacii au devenit mai ciudați.

Este destul de interesant faptul că pomii afectați de radiația nucleară cresc în modele ciudate și sunt încă afectați de materialul din solul de lângă Fukushima. Dar și mai important este obiectivul echipei de a învăța cum să aibă grijă mai bine de oamenii prinși în viitoare dezastre similare și să creeze planuri mai bune de gestionare a situațiilor de urgență.

„Au trecut zece ani și efectele pe scară largă sunt încă vizibile”

„Au trecut zece ani de la accidentul FNPP și efectele pe scară largă sunt încă vizibile. Învățămintele din incidentele trecute și implementarea acestor cunoștințe pot face o diferență semnificativă în ceea ce privește salvarea de vieți și costurile cu asistența medicală”, au concluzionat cercetătorii, potrivit Futurism.

Probabil că oamenii nu sunt cei mai buni administratori ai mediului înconjurător, de aceea natura ține să ne avertizeze din nou din când în când.

Sticletele, o pasăre cântătoare preferată pentru păstrarea în colivii