Home » Natură » Lupul marsupial sau tigrul tasmanian, dispărut de aproape 100 de ani, ar putea fi readus la viață

Publicat: 03.06.2022

Lupul marsupial (thylacine), sau tigrul tasmanian, a dispărut pe 7 septembrie 1936, atunci când Benjamin, ultimul exemplar confirmat din această specie, a murit în captivitate la grădina zoologică Beaumaris din Hobart, Australia.

Acum, aceste marsupiale carnivore dispărute ar putea primi un nou suflu de viață, la propriu Cercetătorii de la Universitatea din Melbourne, Australia, au primit o donație de 3,6 milioane de dolari pentru înființarea laboratorului Thylacine Integrated Genetic Restoration Research (TIGRR), relatează IFL Science.

În urmă cu aproximativ 3.000 de ani, lupul marsupial trăia pe continentul australian, dar a dispărut din cauza vânătorii și a competiției cu câinii dingo. Din fericire, o populație a devenit izolată în Tasmania. Acest lucru l-a protejat până când coloniștii europeni timpurii l-au persecutat, deoarece l-au etichetat greșit drept „ucigaș de oi”, iar guvernul a impus o recompensă de o liră sterline pentru fiecare animal. Acest lucru a dus la dispariția lui.

La ce ne folosește să reînviem lupul marsupial?

Această dispariție direct influențată de om este unul dintre cele mai convingătoare motive pentru a reînvia specia. Alte motive includ faptul că acest lup este un prădător de vârf important pentru stabilizarea ecosistemelor; în plus, habitatul din Tasmania a rămas neschimbat, astfel încât lupii marsupiali ar putea fi reintroduși pentru a-și relua locul ocupa cândva.

Un proiect de o asemenea anvergură va dezvolta, de asemenea, tehnologiile și resursele cheie care pot ajuta la păstrarea și conservarea speciilor marsupiale aflate acum în pericol de dispariție.

Diversitatea genetică a populațiilor

O problemă care poate apărea este diversitatea genetică a populațiilor de succes. Lucrările anterioare au arătat o diversitate genetică limitată în cadrul populației de lupi marsupiali înainte de dispariție, dar secvențierea mai multor indivizi poate ajuta la recaptarea diversității genetice în orice populații viitoare.

Pe lângă asta, au existat exemple anterioare de blocaje extreme care nu afectează repopularea. Unul este oryxul arab, care a dispărut în sălbăticie în anii 1970. O populație de 9 indivizi din captivitate a ajutat la creșterea speciei la peste 6.000 de indivizi, dintre care 1.000 în sălbăticie.

Deci, cum vor fi readuși la viață lupii marsupiali? În acest caz, cunoașterea este putere.

Cercetătorii încearcă să îmbunătățească genomul

În 2018, o echipă condusă de profesorul Andrew Pask a publicat prima secvență genomică a unui lup marsupial, folosind ADN de la un exemplar foarte tânăr de la Muzeul Melbourne, depozitat în alcool în ultimii 100 de ani.

Anterior, proiectul de asamblare a genomului a fost incomplet. Cu toate acestea, progresele făcute în asamblarea ADN-ului și explozia genomilor de referință de înaltă calitate de la speciile vii înrudite permit acum realizarea de noi genomuri la scară cromozomială pentru lupul marsupial.

Echipa încearcă în prezent să îmbunătățească genomul prin secvențierea mai multor exemplare pentru a determina variația speciilor și va compara rezultatul cu șoarecele marsupial, un animal înrudit. Această comparație va determina cantitatea și sfera de aplicare a modificărilor necesare pentru a crea o celulă marsupială asemănătoare cu cea de lup marsupial.

Acest mare proiect de calcul va ajuta, de asemenea, la crearea unei bănci genetice pentru toate populațiile de marsupiale care sunt amenințate sau pe cale de dispariție.

Cum va fi reînviat lupul marsupial?

După ce vor fi obținute toate aceste informații, va începe experimentarea de tip „Jurassic Park”. Tehnologiile de reproducere asistate (ART) vor fi dezvoltate pentru a utiliza celule stem vii pentru a face un embrion, prin fuzionarea unei celule de lup marsupial cu un ovul nefecundat de șoarece marsupial. Acest ovul va fi apoi transferat în uterul mamei gazdă.

Există o diferență de dimensiune între șoarecele marsupial și lupul marsupial, dar, din fericire, marsupialele dau naștere unor pui minusculi, indiferent de dimensiunea adulților și, de obicei, aceștia se vor dezvolta în marsupiu în perioada de alăptare. Atunci când se va naște puiul de lup marsupial, acesta va fi izolat și hrănit manual sau crescut de un alt marsupial.

Acest tip de proiect probabil va fi criticat, iar publicul îl poate asemăna cu o franciză de film foarte populară. Dar după cum a spus Pask, „dacă oamenii întreabă Nu ați învățat nimic din Jurassic Park?, răspunsul este că e foarte diferit să readuci la viață un Velociraptor față de un lup marsupial”.

Noi specii de veveriță marsupială, descoperite în Australia: Biodiversitatea țării tocmai a devenit mai bogată

Un marsupial gigantic, înrudit cu vombații, colinda în Australia în urmă cu 25 de milioane de ani

De ce trăiesc papagalii atât de mult? Secretul longevității lor, potrivit unui studiu

Un film cu ultimul tigru tasmanian, dispărut acum 85 de ani, a fost refăcut color

Ce culoare aveau cele mai vechi molecule colorate de pe Pământ?
Inteligența Artificială a găsit originea psihozei în creier