Home » Natura » Noi specii de veveriță marsupială, descoperite în Australia: Biodiversitatea țării tocmai a devenit mai bogată

Autor: Ioana Matei 11.14.2020
Sursa foto: Steven Kuiter

Oamenii de știință din Australia au făcut o descoperire remarcabilă, dovezile ADN dezvăluind că unul dintre marsupialii adorabili ai țării este, de fapt, trei specii separate.

Veverița marsupială se hrănește cu frunze de eucalipt, asemenea rudei sale marsupiale, ursul koala. Însă, spre deosebire de urșii koala care trăiesc în copaci, veverița marsupială poate zbura, „alunecând” prin aer până la 100 de metri din copac în copac, cu mult deasupra frunzișului în care trăiește și din care se hrănește.

Animalul nocturn trăiește în regiuni vaste din Australia, întinse de-a lungul întregii coastei de est, din sud din Victoria și până în zonele nordice din Queensland.

„Descoperirea schimbă totul despre modul în care ne gândim la veverițele marsupiale”

„Au existat speculații de ceva timp că, de fapt, sunt mai multe specii de veveriță marsupială, însă acum avem dovezi ADN. Descoperirea schimbă totul despre modul în care ne gândim la veverițele marsupiale”, a explicat Denise McGregor, de la Universitatea James Cook.

Printr-un nou studiu, McGregor și echipa sa au folosit un instrument pentru determinarea compoziției genetice, numit Diversity arrays technology (DArT), pentru a analiza mostre de țesut extrase de la peste 50 de veverițe marsupiale care trăiesc în mai multe regiuni din Australia, iar rezultatele au confirmat ceea ce oamenii de știință bănuiau de mult timp. Nu există doar un singur tip de veveriță marsupială.

Biodiversitatea Australiei tocmai a devenit mai bogată

Pe lângă specia anterior descoperită, Petauroides volans, despre care se credea până acum că este singurul membru al genului Petauroides, echipa de cercetători a spus că două variante considerate a fi subspecii sunt, de fapt, specii complet separate, potrivit Science Alert.

Potrivit rezultatelor, trei specii distincte alcătuiesc trei populații diferite de-a lungul coastei de est a Australiei, anume P. volans (regiunile sudice), P. armillatus (zonele centrale), dar și P. minor (regiunile nordice).

„Biodiversitatea Australiei tocmai a devenit mai bogată. Nu se întâmplă în fiecare zi ca noi mamifere să fie confirmate, cu atât mai puțin două noi mamifere”, a adăugat Andrew Krockenberger, ecologist și unul dintre autorii studiului.

Aproape 3 miliarde de animale au fost ucise sau și-au pierdut habitatul în urma incendiilor de vegetație din Australia