Home » Natură » Algele ar putea conține o vitamină esențială pentru vegani

Algele ar putea conține o vitamină esențială pentru vegani

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 20.07.2023

Suplimentele pe bază de plante acvatice ar putea fi folosite pentru a compensa absența vitaminei B12 din dieta veganilor, arată un studiu efectuat recent de Universitatea Cambridge.

Popularitatea dietei vegane în țările occidentale are drept efect advers o carență de vitamina B12, esențială pentru organismul omului. Având în vedere lipsurile acestui meniu lipsit de carne, dar și numărul mare de oameni care decid să-l urmeze, cercetătorii de la Cambridge au încercat să vină cu alternative și cred că au identificat o soluție neobișnuită la această problemă.

Experimentele derulate de ei au demonstrat că multe tipuri de alge (plante acvatice fără rădăcini și tulpini) prezintă o abilitate remarcabilă de a acumula vitamina B12.

Algele au proprietatea „remarcabilă” de a acumula B12

Aceste rezultate arată că producătorii de suplimente alimentare pot gândi produse cu aceste vitamine.

„Dietele bazate exclusiv pe produse din plante sunt grozave din multe puncte de vedere, însă ele au și anumite deficiențe, una dintre cele mai importante fiind absența vitaminei B12. Mulți vegani preferă să nu ajungă la suplimente chimice și vor să suplinească lipsa vitaminei B12 în mod natural, ca o parte a dietei lor. Nu se poate acest lucru din plante, dar am găsit  anumite alge care reprezintă o sursă bogată în această vitamină”, a explicat prof. Alison Smith, coordonatorul cercetării Universității Cambridge.

Algele identificate de cercetători nu produc B12, ci o captează din mediu, care este produsă de bacterii.

Vitamina B12 este un micronutrient esențial, iar absența ei cauzează slăbiciune, amorțeală, greață, pierderi în greutate, oboseală și crește ritmul inimii.

Carențele de B12 provoacă amorțeală și cresc ritmul cardiac

La rândul lui, dr. Payam Mershahi a adăugat că există deja pe piață alternative pentru vitamina B12, însă unele sunt eficiente și altele nu.

„Poți cumpăra suplimente, dar dacă alegi tabletele greșite, poți continua să-ți faci singur rău. Este crucial faptul că B12 este produsă de o bacterie care crește în sistemul digestiv al vacilor și oilor. Carnea a fost până acum sursa principală (pentru oameni, n.r.), pe lângă lactate și ouă”, a explicat acesta, potrivit The Guardian.

Analgezicele făcute din hârtie ar putea fi o soluție bună pentru mediu

Algele toxice au ucis sute de delfini și lei de mare pe coasta Californiei

Algele i-au indus în eroare pe cercetători. Cât de sănătoase sunt, de fapt, recifele?

Algele din gheața arctică, puternic contaminate cu microplastice