Home » Natură » Test de cultură generală. De ce sunt roșiile roșii?

Test de cultură generală. De ce sunt roșiile roșii?

Publicat: 08.05.2024

Curiozitatea din grădină: de ce sunt roșiile roșii? Răspunsul nu este chiar atât de complicat pe cât pare la prima vedere!

De ce sunt roșiile roșii? Cele mai multe roșii capătă culoarea roșie atunci când sunt coapte, datorită prezenței licopenului, care este un fitonutrient (un compus biologic activ produs de plante).

Roșiile necoapte sunt bogate în clorofilă, un alt fitonutrient, care le conferă culoarea verde. Pe măsură ce semințele din interior se maturizează, fructele se coc, suferind o serie de schimbări chimice și fizice care le fac moi, gustoase și (de obicei) roșii.

De ce sunt roșiile roșii?

Schimbarea de culoare apare pe măsură ce clorofila se descompune și este produs licopenul, ceea ce le semnalează animalelor, inclusiv oamenilor, că fructul este gata de a fi consumat. În mod fascinant, semințele de roșii pot supraviețui trecerii prin tractul digestiv al unui animal, astfel că culoarea roșie care atrage animalele face parte din strategia de dispersie a semințelor a plantei, conform Britannica.

Italienii numesc roșia „pomodoro” („măr de aur”), ceea ce a dat naștere speculațiilor că primele roșii cunoscute de europeni erau galbene. S-a sugerat că francezii o numeau „pomme d’amour” („mărul dragostei”) deoarece se credea că are proprietăți afrodisiace. Unii cercetători afirmă însă că roșia a fost inițial considerată un fel de vânătă, fiind o rudă apropiată a acesteia. Vânăta era numită „pomme des Mours” („mărul maurilor”), deoarece era o legumă preferată a arabilor, iar „pomodoro” și „pomme d’amour” ar putea fi variante ale acestui nume.

Roșiile au fost introduse în America de Nord din Europa. Se știe că Thomas Jefferson le-a crescut la Monticello în 1781. Roșia a fost folosită pentru hrană în Louisiana încă din 1812, dar nu și în statele din nord-est până în ​​jurul anului 1835. Roșia nu a căpătat popularitate la scară largă în Statele Unite până la începutul secolului XX. Planta este acum cultivată comercial în întreaga lume, potrivit Britannica.

O echipă de exploratori a surprins sacrificiul suprem al unei femele calamar

Test de cultură generală. Ce culori pot vedea câinii?

Fluturii și-ar putea pierde petele odată cu schimbările climatice