Home » Stiinta » Vaccinul revoluţionar care ar putea să ne scape de cancer. „Potenţialul este uriaş”

Descopera 05.04.2015
O injecţie cu anticorpi, considerată revoluţionară de oamenii de ştiinţă americani, ar putea contribui la eradicarea mai multor tipuri de cancer, potrivit unui studiu realizat recent de cercetătorii de la Universitatea Stanford din Statele Unite ale Americii, informează dailymail.co.uk.

Noul tip de injecţie cu anticorpi ar putea eradica mai multe tipuri de cancer în stare avansată, prin distrugerea tumorilor. Cercetătorii americani consideră că sistemul imunitar poate fi antrenat în acest fel pentru a ataca mai multe tipuri de cancer – melanom, pancreatic, mamar şi pulmonar.

Savanţii de la Facultatea de Medicină din cadrul Universităţii Stanford sunt de părere că aceşti anticorpi, creaţi în laborator, ar putea să distrugă nu doar tumorile incipiente, ci şi metastazele care s-au răspândit în întregul organism.

Profesorul Edgar Engleman, coordonatorul studiului, a spus: „Potenţialul este uriaş. Asistăm, de fapt, la o eradicare a tumorilor”.

Spre deosebire de alte tratamente, care mizează pe o abordare diferită, ţintind anumite tipuri de cancer, noul tratament vizează o gamă mult mai largă de tumori solide.

Tratamentul are la bază acelaşi mecanism cu cel care determină organismul să respingă organele transplantate, precizează cercetătorii americani.

În ambele situaţii, anticorpii – molecule care detectează substanţele străine în organism – activează sistemul imunitar.

Ei se lipesc de anumite proteine din ţesuturile străine – în acest caz, de tumori – şi, prin folosirea unor celule cu rol de semnalizare, celulele T acţionează apoi ca o „echipă de intervenţie rapidă” a organismului.

Atunci când celulele T intră în contact cu ţesutul „străin”, îl atacă şi îl distrug.

Cercetătorii au izolat anticorpii din organismul unor şoareci care s-au dovedit rezistenţi la cancer.

Apoi, savanţii americani au injectat aceşti anticorpi, alături de anumite substanţe chimice pentru a activa celulele cu rol semnalizator, celule dendritice, în organismul şoarecilor bolnavi de cancer.

Aceste rozătoare şi-au reactivat sistemul imunitar şi apoi s-au menţinut sănătoase, fără cancer, timp de peste un an.

Odată ce au recunoscut ţesuturile canceroase, celulele T s-au multiplicat şi nu doar că au atacat tumorile, dar au „vânat” şi toate celulele metastazate care circulau prin organism.

Savanţii americani spun că atât anticorpii, cât şi celulele de semnalizare, dendritice, joacă un rol crucial în procesul de eliminare a tumorilor.

„La doar câteva ore după injectare, aceste celule tumorale erau deja acoperite de anticorpi”, au precizat ei.

Prin adăugarea unor substanţe chimice care stimulează creşterea celulelor cu rol de semnalizare, dendritice, în aceeaşi injecţie cu anticorpi, cercetătorii de la Universitatea Stanford au reuşit să obţină eradicarea unui număr de şase tipuri diferite de cancer – două tipuri de melanom, limfom, mamar, pulmonar şi pancreatic.

Deşi studiul a fost realizat pe şoareci, savanţii americani spun că testele in vitro realizate pe celule umane au prezentat rezultate similare în privinţa reacţiei imunitare.

Studiul a fost publicat în revista Nature.

Intâlniri violente între cimpanzei și gorile, observate pentru prima oară în sălbăticie