Home » Stiinta » ”Sfântul Graal” al astronomiei: Undele gravitaţionale primordiale, prezise de teoria relativităţii a lui Einstein, ar putea să se confirme – FOTO, VIDEO

01.13.2016
Zvonurile legate de detectarea undelor gravitaţionale primordiale, adică acele vibraţii ale structurii spaţio-temporale generate de obiecte masive aflate în mişcare accelerată, care au fost numite şi Sfântul Graal al cosmologiei, ar putea să se confirme, informează The Guardian.

Un experiment de amploare, denumit Advanced Laser Interferometer Gravitational-Wave Observatory (LIGO), utilizează detectoare din Hanford (Washington) şi Livingston (Louisiana) pentru a identifica undele gravitaţionale şi, potrivit unor zvonuri din lumea academică, acest lucru s-a întâmplat deja. În prezent, echipa de cercetători americani lucrează la studiul care priveşte semnalul detectat al unei unde gravitaţionale primordiale.

Lawrence Krauss, cosmolog la Arizona State University, a anunţat, într-un mesaj pe Twitter, că a primit o confirmare independentă de zvonistica din ultima perioadă, subliniind: „Undele gravitaţionale s-ar putea să fi fost descoperite!!”.

Identificarea acestor unde ar fi o confirmare a teoriei relativităţii generale a lui Albert Einstein, care descrie influenţa materiei şi chiar a energiei asupra mişcării astrelor. Astfel, structura spaţio-temporală a Universului este dată atât de conţinutul materiei, cât şi de mişcarea ei.

Lawrence Krauss se declară convins, în proporţie de 60%, că descoperirea este una certă, dar a ţinut să sublinieze că va trebui să vadă datele pe care oamenii de ştiinţă le vor face publice „înainte de a trage concluzii cu privire la autenticitatea semnalului”, relatează The Guardian.

Cosmologul a precizat că experţii care colaborează în LIGO vor să verifice dacă se confirmă, înainte de publicarea studiului şi anunţarea descoperirii revoluţionare într-o conferinţă de presă. Aceste măsuri de precauţie au fost luate deoarece detectarea undelor gravitaţionale produse la naşterea Universului s-a mai anunţat, în martie 2014, de fizicienii de la Universitatea Harvard, dar la scurtă vreme aceasta a fost contestată, considerându-se că s-a făcut o eroare nefericită de calcul.

Citeşte continuarea în Mediafax!

Miliardar chinez, condamnat la închisoare pentru că a criticat modul în care președintele a gestionat pandemia