Home » Stiinta » Un om de ştiinţă a convertit fiecare element din tabelul periodic în MUZICĂ. VIDEO

Autor: Marina Manastîrlî 02.27.2016
Inginerul mecanic Asegun Henry generează semne unice "muzicale" pentru fiecare element din tabelul perioadic.
El face acest lucru pentru a oferi oamenilor de ştiinţă un nou mod de a analiza schimbarea din structura moleculară.

„Speranţa mea este că această inovaţie va fi un instrument interesant pentru a explica tabelul periodic, dar şi pentru a oferi oamenilor o anumită idee despre faptul că întregul Univers emite sunet. Pur şi simplu nu se aude”, a declarat Asegun  Henry.

Cunoaştem că întregul Univers este format din atomi, iar aceşti atomi sunt într-o continuă mişcare. În funcţie de viteza cu care aceşti atomi vibrează, în legăturile dintre molecule vom obţine o substanţă solidă, lichidă, gazosă sau plasmă.

Aceste vibraţii sau „valuri” determină proprietăţile specifice ale unui element, cum ar fi densitatea şi conductivitatea termică. O mai bună înţelegere a modului în care atomii se mişcă va ajuta la dezvăluirea capacităţilor unui anumit element.

„Trebuie să încetinim vibraţiile atomilor, astfel încât să le putem auzi. Ei au viteze prea mari, iar frecvenţele sunt prea ridicate. Vei putea  auzi diferenţe clare dintre ceva la frecvenţe foarte joase şi ceva de genul carbonuluii, care este foarte înalt. Unul va suna strident, iar unul va suna înnăbuşit”, explică Henry.

În timp ce acest experiment ar putea suna ca un proiect distractiv, este de fapt o tehnică testată în timp, care a fost utilizată într-un proiect de la CERN, numit LHCSound, pentru a analiza datele de coliziune dintre particule, ceea ce a permis fizicienilor să detecteze cu urechea particulele subatomice.

Henry a publicat lucrarea sa sonică în Revista de Fizică Aplicată şi a solicitat acordarea de surse pentru a transforma catalogul său într-o aplicaţie, astfel că toţi doritorii să poată auzi ”amprentele” muzicale ale elementelor din tabelul lui Mendeleev, dar şi să poată crea propriile sunete.

Între timp, puteţi asculta „sunetul” de siliciu cristalin, unde se poate poate auzi diferenţa dintre legăturile divergente şi cele covalente,  dar şi cele două împreună.