Home » Stiinta » 5 moduri prin care tehnologia îţi ruinează viaţa

5 moduri prin care tehnologia îţi ruinează viaţa

Descopera 05.02.2016
Trăim într-o lume care, cu câteva generaţii în urmă, ar fi arătat exact ca un episod din Jetsons.

Telefoanele mobile, internetul şi uscătoarele de mâini cu senzor sunt lucruri care i-ar fi făcut pe strămoşii noştri să evolueze cu o gelozie incredibilă. Lumea noastră începe să nu mai arate atât de roz când realizezi că toate invenţiile astea moderne ne fac vieţile mai grele.

5. Amânarea alarmei strică ciclul somnului

Problema este că procesul de trezire al corpului este mult mai complex decât pare. Fiecare celulă din corp conţine o proteină numită PERIOADĂ (sau PER), care acţionează o dată la 24 de ore.

PER este o componentă centrală a ritmului biologic, iar dacă te culci la aceeaşi oră în fiecare zi, corpul tău învaţă când să folosească la maxim această proteină şi când să activeze alarma internă. Acelora care se trezesc cu câteva secunde înainte de a suna alarma, felicitări! Corpul tău este sincronizat perfect cu dorinţa de a se trezi la timp. Dacă nu ai un program regulat de somn, corpul tău nu o să înveţe niciodată ritmul potrivit şi sfârşeşti prin a amâna alarma pentru a mai dormi puţin.

4. Uscătoarele de mâini cu senzori împrăştie germenii pe tot corpul tău

Aparatele astea sunt mult mai igienice. Până la urmă, tu doar atingi un aparat automat de uscat, în timp ce urme de degete sunt găsite pe fiecare centimetru din prosop. Deci, prin folosirea acestui aparat, eşti expus la mai puţini microbi…corect?

Nu chiar. Când activezi uscătorul să îţi usuce apa de pe mâini, acei germeni din aer sunt împrăştiaţi pe degetele tale. În mod evident, vechile prosoape de hârtie arată că bacteria este dată jos şi aruncată la gunoi, în loc să fie catapultată pe tot corpul tău.

3. Pastilele pentru dureri comune îţi liniştesc şi emoţiile

Un studiu recent efectuat la Universitatea din Ohio a descoperit că Tylenol poate ameliora durerea psihologică: îţi linişteşte emoţiile. La două grupuri de studenţi – unul luase înainte acetaminophen, iar celuilalt i s-a administrat efectul placebo – au fost arătate imagini de la cele mai plăcute până la cele mai deranjante.

Grupul care lua Tylenol nu numai că a apreciat imaginile deranjante ca fiind acceptabile, dar au raportat şi mai puţină bucurie la imaginile pozitive. În altă ordine de idei, Tylenol îţi ia încet abilitatea de simţi ceva.

2. Hainele sintetice pentru gimnastică te fac să miroşi

Într-un studiu publicat în revista „Microbiologia Aplicată şi de Mediu”, cercetătorii au luat un grup mixt de femei şi bărbaţi care să lucreze voluntar pe biciclete staţionare în timp ce poartă o varietate de haine din diferite materiale, de la bumbac până la sintetic.

După ce au transpirat, şi-au pus hainele în genţi diferite şi le-au lăsat să se usuce timp de 24 de ore. Sub o privire mai atentă, cercetătorii au descoperit că mirosul este datorat faptului că fabrica de sintetice produce o cutie cu aer perfectă pentru creşterea bacteriei odorizante. Cu alte cuvinte, hainele fancy pentru gimnastică generează bacteria micrococci, care hrăneşte acizii graşi din transpiraţia noastră şi îi transformă în molecule mici şi mirositoare.

1. Telefoanele mobile ne distrag atenţia chiar dacă nu le folosim

Un studiu recent publicat în revista „Psihologia Socială” a adunat mai mulţi studenţi şi le-a dat dat mai multe probleme de matematică de rezolvat. Profesorul supraveghetor ieşea din sală şi îşi uita telefonul pe masă în mod „accidental”, motiv pentru care studenţii au avut nişte rezultate îngrozitoare. Prezenţa unui telefon mobil le-a distras de la ce aveau de rezolvat şi i-a făcut să pară proşti. Este demonstrat că a avea un telefon în câmpul vizual sau pur şi simplu a auzi pe cineva vorbind la telefon ne reduce capacităţile cognitive în mod semnificant.

Sursa: Cracked