Home » Știință » Cum ar arăta Soarele dacă ar fi privit de pe suprafaţa fiecărei planete din Sistemul Solar – GALERIE FOTO

Publicat: 15.07.2016
De-a lungul timpului, astrul solar i-a fascinat nu numai pe cercetători, ci şi pe artiştii de pretutindeni.

Artistul american Ron Miller a ilustrat modul în care Soarele ar putea fi văzut de pe suprafaţa fiecărei planete din interiorul Sistemului Solar. Graficianul a petrecut mai bine de 40 de ani realizând imagini ale unor regiuni diferite din Univers, însă de data aceasta, el a venit cu cele mai realistice reprezentări pe care le-a putut obţine până acum.

,,Am avut grijă nu numai să mă asigur că Soarele este reprezentat în mod realistic, ci şi suprafeţele planetelor şi sateliţilor”, a declarat Miller pentru publicaţia IFLScience.

Soarele, aşa cum ar putea fi văzut de pe suprafaţa planetei Mercur (Foto:iflscience.com/Ron Miller)

În ciuda faptului că Pluto se află la o distanţă de aproximativ 7,5 miliarde de kilometri faţă de Terra, Soarele pare să fie destul de vizibil de pe suprafaţa celei mai îndepărtate planete din Sistemul Solar. ,,Deşi Soarele nu este foarte vizibil din acest loc, el reprezintă totuşi o sursă importantă de lumină. Dacă te-ai afla pe Pluto, intensitatea luminii din jurul tău ar fi asemănătoare cu cea din timpul apusului văzut de pe Terra, însă Soarele ar putea fi văzut doar ca un obiect strălucitor de dimensiuni foarte reduse”, a adăugat Miller.

Soarele, aşa cum ar putea fi văzut de pe suprafaţa planetei Venus (Foto:iflscience.com/Ron Miller)

Conform legilor fizicii, strălucirea Soarelui este echivalentă cu pătratul distanţei relative necesare pentru a ajunge la el. Prin urmare, dacă te afli la jumătatea distanţei la care ai fost iniţial faţă de Soare, strălucirea aparentă a astrului va fi, de fapt, numai un sfert din ceea ce a fost la început, adică 1/2 x 1/2 = 1/4.

Soarele, aşa cum ar putea fi văzut de pe suprafaţa planetei Pământ (Foto:iflscience.com/Ron Miller)

Acest lucru înseamnă că strălucirea Soarelui scade pe parcurs ce te îndepărtezi de el. Faptul că această proprietate se aplică şi în cazul în care te-ai afla pe suprafaţa lui Pluto demonstrează cât de multă energie poate elibera cea mai importantă stea a Sistemului Solar.

Vă mai recomandăm şi: NASA a filmat impactul dintre o cometă şi Soare! (VIDEO)