Home » Știință » De cât timp ai avea nevoie ca să ajungi în cealaltă parte a Globului, dacă ai construi un tunel prin centrul Pământului – VIDEO

Publicat: 18.07.2016
După îndepărtarea aerului şi îmbrăcarea echipamentului special, ai putea să te avânţi în cădere liberă prin tunel.

Să te gândeşti, ca în copilărie, că poţi săpa o groapă ca să ajungi în cealaltă parte a Terrei e foarte amuzant şi pare foarte simplu. Pur şi simplu ai sări în tunel şi ai lăsa gravitaţia să te conducă la destinaţie. Dacă realitatea ar permite o astfel de „călătorie”, însă, lucrurile nu ar fi la fel de simple cum par la prima vedere.

În primul rând pentru că forţa gravitaţională va accelera mişcarea corpului tău către centrul Terrei, însă, odată trecut de „miezul planetei”, gravitaţia ar începe să lucreze împotriva ta.

Iată cât de mult timp ţi-ar lua să ajungi în cealaltă parte a Pământului. Mai întâi trebuie să creezi un spaţiu vid, prin înlăturarea aerului din tunel, altminteri forţa de frecare, sub forma unei mase de aer care opune rezistenţă permanentă te-ar încetini mult prea mult. În plus, presiunea aerului cu cât de apropii de centru ar zdrobi corpul uman care nu-i poate rezista.

Mai departe, ai avea nevoie să porţi un costum de astronaut care te-ar proteja de căldura intensă a „miezului” şi ţi-ar furniza oxigenul necesar. După îndepărtarea aerului şi îmbrăcarea echipamentului special ai putea să te avânţi în cădere liberă prin tunel. Dacă forţa gravitaţională este constantă, ai avea nevoie de circa 19 minute pentru a atinge centrul Pământului. Asta înseamnă că ai plonja cu 25.000 de kilometri pe oră şi te-ai simţi complet lipsit de greutate, la fel ca un astronaut în cosmos.

Pe măsură ce ai trece de centrul Pământului, viteza ar încetini, pentru că forţa gravitaţională te-ar împinge împotriva ei, în aşa fel încât, odată ajuns în celălalt capăt al lumii, ai prinde din nou ritmul normal. În total, călătoria ar dura cam 38 de minute, lucru care sigur întrece o călătorie cu avionul de 40 de ore, din Santiago, Chile, până în Xian, China.

Sursa: gandul.info

Vă mai recomandăm şi: Ce ascunde Pamantul sub scoarta sa?

O intamplare ciudata a dus la aparitia vietii pe Pamant