Home » Stiinta » Noi cercetări dezvăluie o abilitate IMPRESIONANTĂ a ochiului uman

Noi cercetări dezvăluie o abilitate IMPRESIONANTĂ a ochiului uman

Autor: Oana Bujor 07.22.2016
Noi cercetări dezvăluie o abilitate IMPRESIONANTĂ a ochiului uman
Abilitatea este legată de observarea unor structuri de dimensiuni extrem de reduse.

Conform unor noi descoperiri, ochiul uman poate să perceapă particule individuale. Un foton, cea mai mică particulă fizică, interacţionează cu un sistem biologic compus din milioane de celule, spune liderul proiectului, Alipasha Vazri, de la Universiatea Rockefeller.

,,Răspunsul generat de fotoni poate fi perceput de nivelul nostru de conştientizare, în ciuda sunetelor de fundal omniprezente. Orice detector creat de om ar trebui izolat de sunetele exterioare pentru a putea avea aceleaşi rezultate”, a adăugat el.

Straturile de celule din ochiul uman care detectează lumina compun retina, fiind binecunoscut faptul că aceasta devine mult mai sensibilă atunci când este expusă la întuneric.

Un experiment anterior a demonstrat că ochiul uman obişnuit cu întunericul poate detecta câte cinci fotoni într-un singur moment, însă specialiştii nu au putut arăta atunci dacă oamenii pot capta câte un singur foton. Noul dispozitiv creat de  o echipă de la Universitatea Rockefeller poate propaga câte un singur foton spre ochiul unei persoane.

Cercetătorii au ales trei subiecţi, bărbaţi cu vârsta de 20 de ani, şi le-au propagat câte un singur foton, în 30.000 de runde separate. Unul dintre participanţi a purtat lentile de contact. În cadrul fiecărui test, oamenii au fost amplasaţi într-o cameră izolată şi întunecată şi au purtat căşti în urechi. Fiecare participant a fost rugat să-şi fixeze ochiul drept pe o lumină roşie.

Bărbaţilor le-au fost arătaţi doi stimuli luminoşi, într-o parte un singur foton propulsat direct pe retină şi în cealaltă parte în ochiul care se afla în întuneric total. De-a lungul celor 30.000 de teste, bărbaţii au detectat corect fotonii cu un procent de 51,6%.

În timpul testelor, bărbaţii au ştiut dacă au răspuns corect după fiecare probă, fapt ce ar fi putut influenţa rezultatele.