Home » Știință » Efectele provocate de virusul Zika asupra creierului uman

Efectele provocate de virusul Zika asupra creierului uman

Publicat: 24.07.2016
Fenomenul a fost investigat de o echipă de cercetători americani, care şi-a publicat rezultatele într-o revistă de specialitate, în anul 2015.
Potrivit site-ului theatlantic.com, într-o lucrare ştiinţifică, specialiştii din laboratorul doctorului Kriegstein şi de la Universitatea din San Francisco, California, descriu experimentele în care a fost folosit ţesut uman, ce sugerează că receptorul AXL reprezintă cel puţin o etapă a modului în care virusul Zika afectează creierul.

Munca depusă de cei de la Laboratorul lui Kriegstein, alături de colaboratorii din cadrul Universităţii din San Francisco – de la laboratorul lui Susan Fisher, biolog placentar, şi Joseph DeRisi, biochimist – a fost remarcabilă, deoarece în cadrul experimentelor au fost folosite bucăţi de creier, foarte dificil de obţinut, ce provin de la fetuşi şi placente din primul şi al doilea trimestru de sarcină.

Aceste ţesuturi reprezintă „câmpul de luptă primar” dintre virus şi gazda fetus, întrucât mamele infectate în etapele incipiente ale sarcinii sunt cele mai predispuse la riscul de a naşte bebeluşi cu defecte.

Pentru a realiza experimentul, echipele au expus mostre din ţesuturile menţionate mai sus la virus, timp de 24 de ore.

În cazul placentei, prima întrebare a fost dacă celulele vor contracta virusul.

Carolyn Coyne, virologist la Universitatea din Pittsburgh, şi echipa sa au descoperit că placentele aflate în stadiu tardiv pot rezista unei infecţii cu virusul Zika.

Citeşte continuarea articolului pe mediafax.ro