Home » Stiinta » Dezastrul pe care îl pot produce găurile negre asupra planetei noastre chiar şi de la o distanţă foarte mare – VIDEO

Autor: Alin Motogna 08.04.2016
Există cercetători care spun că acest dezastru ar fi distrus civilizaţiile extraterestre din Univers.

Este posibil ca găurile negre să ne distrugă planeta, deşi se află la câteva mii de ani-lumină faţă de noi. În acest sens, în ultimul episod al emisiunii ,,Kurzgesagt – In a Nutshell” ni se prezintă faptul că obiectele astronomice pot emite oricând şi oriunde pulsaţii de energie cunoscute sub numele de ,,explozii de radiaţii gamma”.

Radiaţiile gamma se aseamănă cu lumina din spectrul vizibil, pentru că sunt unde electromagnetice purtătoare de energie. Spre deosebire de lumină, undele gamma sunt mult mai puternice. De exemplu, un singur foton dintr-o undă gamma are o energie de un milion de ori mai mare decât cea a unui foton de lumină din spectrul vizibil.

Pe Pământ suntem protejaţi de stratul de ozon numai împotriva radiaţiilor gamma regulate. Rămânem însă expuşi acţiunii radiaţiilor gamma mult mai puternice. Acestea sunt de două tipuri: lungi (durează aproximativ un minut şi se presupune că se formează în timpul prăbuşirii supernovelor în interiorul găurilor negre) şi scurte (durează numai o secundă şi se crede că se formează în momentul în care două stele binare fuzionează şi dau naştere unei găuri negre). În oricare dintre cazuri, este vorba de o gaură neagră înconjurată de un disc magnetizat de gaz lăsat în urmă de steaua/stelele implicate în procesele descrise anterior.

După cum se poate observa şi în videoclipul de mai jos, în timpul rotaţiei unei găuri negre, câmpul magnetic care o înconjoară este impulsionat şi începe să propulseze în spaţiul cosmic particule care, în unele cazuri, pot atinge o viteză similară cu cea a luminii. În timpul acestui proces, din interiorul discului de gaz sunt proiectate în cosmos două jeturi foarte puternice de unde gamma. Până în momentul de faţă, astronomii au reuşit să detecteze acest proces aproape în fiecare zi, însă în niciul dintre cazuri nu s-a constatat prezenţa fenomenului în apropierea planetei noastre.

Sursa:youtube.com/Kurzgesagt – In a Nutshell

Cu toate acestea, cercetătorii spun că nu am putea anticipa momentul în care exploziile de unde gamma ne-ar putea lovi, deoarece acestea se produc cu o viteză similară cu cea a luminii. Mai mult decât atât, există specialişti care susţin că omenirea nu a putut detecta civilizaţii extraterestre până acum, pentru că ele ar fi dispărut în urma unor explozii provocate de unde gamma.

Vă mai recomandăm şi: Cum arată, de fapt, o gaură neagră? (FOTO)