Home » Stiinta » Este confirmat! A fost descoperită cea mai asemănătoare exoplanetă cu Terra de până acum

Alin Motogna 08.26.2016
O navetă spaţială urmează să fie trimisă pe suprafaţa planetei în următorii 30 de ani.

Oficialii Observatorului Sudic European au confirmat descoperirea unei noi exoplanete, ,,Proxima b”, în interiorul zonei locuibile circumstelare a stelei roşii pitice Proxima Centauri din sistemul solar Alpha Centauri. Vestea este extrem de importantă, deoarece înseamnă că la nu numai 4,2 ani-lumină faţă de Terra există o planetă care ar putea susţine  viaţă. Cercetările vor trebui însă să continue pentru a confirma în totalitate acest lucru.

Proxima b este cea mai apropiată exoplanetă faţă de Terra ce a fost descoperită până acum, dat fiind faptul că ea orbitează în interiorul celui mai apropiat sistem stelar (Alpha Centauri) faţă de cel al nostru. ,,Proximitatea pe care am descoperit-o este cu adevărat fascinantă, nici că se putea mai bine”, susţine unul dintre membrii grupului de cercetare, Michael Endl (Universitatea din Texas).

Echipa care a descoperit noua exoplanetă include cercetători din cadrul Observatorului Sudic European, dar şi din cadrul programului ,,Pale Red Dot”. Specialiştii au reuşit să identifice obiectul cosmic în prima jumătate a acestui an, în timp ce făceau observaţii asupra sistemului Proxima Centauri. Datele pe care le-au obţinut le-au comparat apoi cu informaţii obţinute din cercetare în ultimii 16 ani.

Sursa:youtube.com/CNET

Cee ce se ştie până acum despre Proxima b este faptul că are un diametru de aproximativ 1,3 ori mai mare decât cel al Terrei şi, cel mai probabil, are o structură telurică asemănătoare Pământului. Se cunoaşte, de asemenea, faptul că obiectul se află la o distanţă de circa 6,92 de milioane de kilometri faţă de Proxima Centauri şi realizează o orbită completă în jurul acesteia în 11,2 zile.

Specialiştii cred că Proxima b ar putea avea o atmosferă care ar permite existenţa apei lichide şi, prin urmare, şi pe cea a vieţii. Temperatura medie la suprafaţa planetei a fost estimată la aproximativ -40 de grade Celsius.

Echipa care a descoperit exoplaneta Proxima b colaborează în acest moment cu Mark Zuckerberg, Stephen Hawking şi miliardarul rus Yuri Milner pentru a construi o navetă spaţială ce urmează să exploreze Alpha Centauri, în căutarea unor dovezi care să demonstreze existenţa vieţii. Proiectul ,,Breakthrough Starshot” urmează să se concretizeze în cel mult 30 de ani de acum înainte.

Vă mai recomandăm şi: O nouă planetă asemănătoare cu Terra ar putea exista

A fost descoperită cea mai apropiată planetă similară Pământului, ce ar putea găzdui viaţă!

Astronomii au descoperit planeta Jupiter 2.0. Ar putea urma Pământul 2.0?